Μπορούμε να σχεδιάσουμε το δικό μας μονοπάτι γνώσης και δεξιοτήτων.
Ξεκινώντας από το τι είμαι και που θέλω να φτάσω, καταλήγουμε να περάσουμε από ανάλογο εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο υπάρχει στο [Αποθετήριο] και στη [δομή του Αποθετηρίου] που είναι οργανωμένο για να διευκολύνει αυτή τη διαδρομή.
Καλή πλοήγηση.
Αγαπητοί κύριοι/κυρίες,
Θα ήθελα να υπογραμμίσω τη σημασία και τη σπουδαιότητα του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), ο οποίος αποτελεί θεμέλιο για την πρόοδο της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας ευρύτερα.
Ο διαγωνισμός προσφέρει στους μαθητές μια μοναδική ευκαιρία να εφαρμόσουν τις θεωρητικές τους γνώσεις σε πρακτικά έργα, ενισχύοντας δεξιότητες όπως η επίλυση προβλημάτων, η ομαδική εργασία και η καινοτομία. Παράλληλα, καλλιεργεί το ενδιαφέρον για τις επιστήμες και την τεχνολογία, εμπνέοντας τη νέα γενιά να ακολουθήσει επαγγελματικές διαδρομές στους αντίστοιχους τομείς.
Η συμμετοχή ενισχύει τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη, την αυτοπεποίθηση και την επιμονή των μαθητών, καθώς καλούνται να αντιμετωπίσουν και να ξεπεράσουν προκλήσεις με πραγματικό αντίκτυπο.
Ο Οργανισμός μας, εδώ και 25 χρόνια, αποτελεί τον μοναδικό φορέα που εργάζεται συστηματικά για την εισαγωγή της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του STEM στην ελληνική εκπαίδευση με βασικές αρχές:
Η δημιουργία του PORTAL (https://portal.stem.edu.gr/)
Από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο, οι μαθητές εξερευνούν τη μετάβαση:
Η ενσωμάτωση αισθητήρων (περιβαλλοντικών, φυσικής, ενέργειας κ.ά.) επιτρέπει την αλληλεπίδραση με το περιβάλλον και την επιβεβαίωση θεμελιωδών νόμων των Φυσικών Επιστημών, οδηγώντας σε έξυπνους αυτοματισμούς.
Η φετινή θεματική εστιάζει στον Άνθρωπο και τις βασικές του ανάγκες: Τροφή, Ενέργεια, Επικοινωνία, Τέχνη και Πολιτισμό. Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν έργα που προσφέρουν λύσεις και βελτιώνουν την καθημερινότητα, με στόχο την αυτόνομη λειτουργία μέσω AI και την επιστημονική τεκμηρίωση.
Είναι επιτακτική η ανάγκη να στηρίξουμε και να προωθήσουμε τέτοιες πρωτοβουλίες, καθώς αποτελούν θεμέλιο για την ανάπτυξη ταλαντούχων και καινοτόμων πολιτών, ικανών να συμβάλλουν ουσιαστικά στην πρόοδο της χώρας και του κόσμου.
Αν η γενική παρουσίαση του διαγωνισμού δεν εμφαινζεται για κάποιο λόγο, πατήστε τον ακόλουθο σύνδεσμο!
Στη σελίδα αυτή θα βρείτε προτεινόμενα μοντέλα για τη συμμετοχή σας (κώδικες, κατασκευές, συναρμολογήσεις, κ.λπ)
Εάν δεν έχει εμφανιστεί η φόρμα (αίτηση εγγραφής) θα χρειαστεί να κάνετε login (κουμπί [Είσοδος] πάνω δεξιά) ή να δημιουργήσετε λογαριασμό αν δεν έχετε ήδη.
Η φόρμα αποτελείται από πέντε (5) σελίδες πεδίων, πολλά από τα οποία είναι απαραίτητα – βλ. κόκκινο αστεράκι (*).
Προσοχή. Δεν συμπληρώνουμε ταυτόχρονα δύο φόρμες (εγγραφής και παραδοτέων-όταν ανακοινωθεί) στη σελίδα αυτή. Συμπληρώνουμε χρονικα πρώτα τη φόρμα αίτησης εγγραφής, την αποθηκεύουμε ..και στη συνέχεια, σε νέα σελίδα (refreshed page), συμπληρώνουμε τη φόρμα παραδοτέων-όταν αυτή ήανακοινωθεί.
Eίσαι εκπαιδευτικός ή γονιός μαθητών/τριών σε Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο ή Λύκειο της χώρας και θες να εφαρμόσεις τη μέθοδο STEM στο σχολείο σου; Kαλώς ήρθες σε αυτό το κανάλι, για τον φετινό Πανελλήνιο Διαγωνισμό #STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής! Με τους Υπευθύνους των κατηγοριών θα συζητήσουμε για: Διαδικασία συμμετοχής στον Διαγωνισμό Υποβολή εντύπου συναίνεσης Κριτήρια αξιολόγησης Webinars που έχουν γίνει ή έπονται. Ο στόχος του #webinar είναι να διευκρινιστεί η διαδικασία συμμετοχής στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEM, να δοθούν συμβουλές και να επιλυθούν απορίες. Σας καλούμε να συμμετάσχετε τη φετινή χρονιά στον 11ο Πανελλήνιο διαγωνισμό STEM με θέμα «Μπορούμε να επιβιώσουμε στον Άρη;». Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής https://stem.edu.gr/panellinios-diago… αποτελεί έναν μοναδικό τρόπο για να κατανοήσουν οι μικροί μαθητές τις φυσικές επιστήμες, τον προγραμματισμό και τους αυτοματισμούς, να μάθουν να σκέφτονται ως μηχανικοί, να αναπτύξουν την ικανότητά τους στην επίλυση προβλημάτων και να διευρύνουν τη δημιουργικότητά τους καθιστώντας τους μαθητές κοινωνούς και ενεργούς πολίτες. Τελικά οι συμμετέχοντες και κυρίως οι μαθητές αποκτούν αυτοπεποίθηση μέσω της γνώσης. Να σημειωθεί ότι ο Διαγωνισμός απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενώ η συμμετοχή πραγματοποιείται δια ζώσης στους Περιφερειακούς ανά την Επικράτεια. Ο Τελικός του Πανελλήνιου Διαγωνισμού θα διεξαχθεί στη Λάρισα, την Κυριακή 23 Μαρτίου 2025, στο Κλειστό Γυμναστήριο Νεάπολης Λάρισας..
#open Γυμνασίου ΓΕΛ.
Αυτό είναι το 1ο webinar της σειράς για το κεντρικό θέμα αυτής της κατηγορίας η οποία αφορά τον εποικισμό στον πλανήτη Άρη. Αυτή η διαγωνιστική πρόσκληση σας προσκαλεί να σχεδιάσετε και να αναπτύξετε ρομποτικές και έξυπνες λύσεις που θα μας βοηθήσουν να ξεπεράσουμε τα εμπόδια της ζωής στον Άρη συλλέγοντας, επεξεργάζοντας και αξιοποιώντας κρίσιμα δεδομένα για να εξασφαλίσουμε την επιτυχία των προσπαθειών αποίκισης. Με τις δικές σας ιδέες και λύσεις, μπορούμε να ζήσουμε στον Άρη! Kατηγορία Γυμνασίου – Λυκείου: «Μπορούμε να Ζήσουμε στον Άρη;» Λεπτομέρειες στη σελίδα https://stem.edu.gr//βαθμίδα-γυμνασίο…
#regular Αρχάριοι & Προχωρημένοι
H Regular κατηγορία του Πανελλήνιου Διαγωνισμού είναι ένας αγώνας που σχεδιάστηκε να εισάγει τους διαγωνιζόμενους στην λογική των προκλήσεων που θα αντιμετωπίσουν αν και εφόσον θελήσουν να διαγωνιστούν στην πιο απαιτητική κατηγορία RoboMission της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO. Οχι όμως μόνο αυτό. Ειδικά φέτος αλλά και την προηγούμενη χρονιά, ο βασικός στόχος είναι να εμπλέξει τους διαγωνιζόμενους να πειραματιστούν στην κατασκευή και τον προγραμματισμό ενός αυτόνομου οχήματος με οποιαδήποτε πλατφόρμα και οποιαδήποτε υλικά. Είδαμε φέτος στους περιφερειακούς διαγωνισμούς, διάφορες πλατφόρμες αλλα και μηχανισμούς τυπωμένους σε 3d εκτυπωτές, μακάρι του χρόνου να υπάρχουν περισσότεροι. Έτσι αξιοποιείται περισσότερο η τεχνολογία, αποκτάται περισσότερη γνώση και οι διαγωνιζόμενοι μπορούν να εξελίξουν διαφορετικές ικανότητες. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να βρείτε στη σελίδα https://stem.edu.gr/δημοτικό-γυμνάσιo…
Το BaSTEMball είναι ένα συναρπαστικό ομαδικό παιχνίδι για μαθητές Δημοτικού Σχολείου.
Πρόκειται για αγώνα καλαθοσφαίρισης, όπου 2 αντίπαλες συμμαχίες, που αποτελούνται από 2 ομάδες η κάθε μία, προσπαθούν να κινηθούν με τα τηλεχειριζόμενα ρομπότ τους όσο πιο γρήγορα μπορούν και να σουτάρουν από συγκεκριμένες θέσεις του γηπέδου (πίστα μπάσκετ πάνω σε ένα ειδικά διαμορφωμένο τραπέζι). Στόχος της κάθε συμμαχίας είναι να κερδίσει το παιχνίδι, πετυχαίνοντας περισσότερα καλάθια από τους αντιπάλους της όσο πιο γρήγορα μπορεί.
Παράλληλη Κατηγορία «BaSTEMball», για μαθητές E’ – ΣΤ’ Δημοτικού. Ηλικίες: (E’ – Στ’ Δημοτικού γεννημένοι από 1/1/2013 έως 31/12/2014). Άτομα ανά ομάδα: 3 παιδιά (ελάχιστο 2 και μέγιστο 3)
Λεπτομέρειες στη σελίδα https://stem.edu.gr/παράλληλη-κατηγορ…
Kατηγορία Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Ο #Stemeducation στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού διοργανώνει το τρίτο φεστιβάλ Προσχολικής Εκπαίδευσης. Το Φεστιβάλ θα οργανωθεί στις 13 περιφέρειες της χώρας μας και παράλληλα οι εργασίες των ομάδων θα ανέβουν στο κανάλι του STEM education στο YouTube.
Το θέμα του διαγωνισμού είναι: «Can We Survive On Mars?». Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου (4-5 ετών) προτείνουν τις ιδέες τους για το πως μπορούμε να επιβιώσουμε στον Άρη, μέσα από τις κατασκευές με επιδαπέδιες πίστες και υλικά της αρεσκείας τους, δημιουργώντας ομάδες των 6-10 μαθητών. Φτιάχνουν τον πρώτο τους αλγόριθμο, αναπτύσσοντας παράλληλα τις καλλιτεχνικές και κοινωνικές τους δεξιότητες. Για πρώτη χρονιά φέτος τα παιδιά θα συμπεριλάβουν στο έργο τους μία τουλάχιστον κινούμενη κατασκευή η οποία θα ενσωματώνει κάποια από τις απλές μηχανές (τροχός, άξονας, γρανάζι, τροχαλία κ.λ.π). Με αυτό τον τρόπο, τα παιδιά θα εμπλακούν και σε βασικές δραστηριότητες μηχανικής. Δημιουργούν μικρές μακέτες που χαρακτηρίζονται από 1-2 λέξεις και τις τοποθετούν πάνω στις πίστες. Με αυτόν τον τρόπο, θα απεικονίζουν με τρισδιάστατο τρόπο:
● όποια θεωρούν ως πιο σημαντικά προβλήματα για την επιβίωση του ανθρώπου στον Άρη, όπως η έλλειψη νερού, καθαρού αέρα και η προστασία από τις σφοδρές καταιγίδες σκόνης.
● όποιες θεωρούν ότι είναι οι πιο σημαντικές λύσεις για αυτά τα προβλήματα, όπως ειδικά καταφύγια για να ζούμε με ασφάλεια, ρομπότ που μας βοηθούν στις δύσκολες εργασίες, και η χρήση ηλιακής ενέργειας για φως και θέρμανση.
Περισσότερα στη σελίδα https://stem.edu.gr/panellhnios2025-n…
Ποδόσφαιρο 2Χ2 Δημοτικό
Webinar STEM2024: Δημοτικο Α-Δ (Α)
Webinar STEM2024: Δημοτικο Α-Δ (Β)
Στη σελίδα [Διαγωνισμοί – Εργασίες Μαθητών/τριών] δημοσιεύονται εργασίες (Περιγραφή, ΠΜΑ, Σύνδεση, Διερεύνηση και Ανασχοχασμός, video) από τα παραδοτέα των Ομάδων (όνομα Ομάδας, Εκπαιδευτικός) οι οποίες συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό 2025 στην ανοικτή κατηγορία Γ’ – ΣΤ’ Δημοτικού (από 3 μέχρι 6 μέλη).
Πολυμεσικό υλικό από τους διαγωνισμούς του 2025 θα βρείτε στις σελίδες που ακολουθούν:
Οι παρακάτω οδηγίες θα σας βοηθήσουν να ανεβάσετε βίντεο στο κανάλι STEM Education https://www.youtube.com/@STEMEducation/ στο YouTube με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Αν χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να δείτε και το παρακάτω βίντεο από τον επετειακό Πανελλήνιο διαγωνισμό STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2024: #stem2024
Πως να ανεβάσετε το video σας | How to upload your videos #webinar
Αρχικές ενέργειες
Ανέβασμα Βίντεο
Ρυθμίσεις Βίντεο
Δημοσίευση Βίντεο και τελικές ενέργειες
Σημείωση:
_________________________________
Η περίοδος υποβολής παραδοτέων έληξε στις 8/3/25, σύμφωνα με τον κανονισμό της συγκεκριμένης κατηγορίας.
_________________________________