...
Α. Περιεχόμενο μαθήματος
- Αρχική αναφορά στο έργο 1821, στο σκοπό και τους στόχους, τους συντελεστές και τα στάδια που ακολουθεί.
- Γιατί STEM από τα πρώτα στάδια της εκπαίδευσης των μαθητών/τριών.
- Το πακέτο ΝΕΖΗΑ (κουτί και περιεχόμενο, διάρθρωση)
- Γνωριμία με το μικροεπεξεργαστή micro:bit
- Αναλυτικά τα στοιχεία (αισθητήρες) και τα διακριτά μέρη της πλακέτας.
- Το περιβάλλον προγραμματισμού Microsoft MakeCode
- Λόγοι επιλογής του περιβάλλοντος για την ενασχόληση των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών.
- Η οθόνη εργασίας του προγραμματιστικού περιβάλλοντος MakeCode.
- Οι επεκτάσεις λειτουργιών και εντολών του περιβάλλοντος και η ενσωμάτωσή τους στην εφαρμογή.
- Η πρώτη μας εφαρμογή ήχος και οθόνη (led panel) – ο έλεγχος των πλήκτρων του micro:bit.
- Ας αρχίσουμε με τις προγραμματιστικές δομές μέσα από τον πλήρη έλεγχο ενός κινητήρα με βάση τις τιμές του ποτενσιόμετρου.
- Η σημαντική μαθηματική συνάρτηση map (αντιστοίχιση τιμών δύο λιστών-πινάκων).
- Ο έλεγχος αισθητήρων και η αναπαράσταση τιμών τους σε διαγράμματα.
- Το παράδειγμα του γιλέκου που αντιλαμβάνεται τα εμπόδια στο χώρο, βοήθημα για άτομα με προβλήματα στην όραση.
- Παρουσίαση περιφερειακού διαγωνισμού 1821.
Β. Σχετικά με τη Δράση
Στην εξαιρετικά καινοτόμα Δράση «Μικρή Επανάσταση στην εκπαίδευση: Αναδεικνύουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των Ελλήνων του Αύριο», συμμετέχουν 1821 σχολικές μονάδες σε όλη την Ελλάδα και σχεδιάστηκε από το Υπουργείο Παιδείας, και υλοποιείται από τον Δήμο Τρικκαίων με την χρηματοδότηση του Προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης».
Στο πλαίσιο της υλοποίησης της Δράσης που αφορά στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και στην παραγωγή βοηθητικού υλικού κι έχει αναλάβει να υλοποιήσει ο STEM Education, κάθε σχολική μονάδα θα ορίσει τουλάχιστον 2 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα παρακολουθήσουν 8ώρο πρόγραμμα κατάρτισης. Παράλληλα, θα λάβουν συνοδευτικό εκπαιδευτικό υλικό.
Με αυτή την Δράση επιχειρείται η ανάδειξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των επόμενων γενεών της χώρας. Εμπνεόμενοι από τα διδάγματα και τις αξίες της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, μετά από 200+ χρόνια, μια μικρή επανάσταση θα γίνει με πολεμοφόδια τα ψηφιακά εργαλεία και «νικητές» πλέον, αυτούς που θα αξιοποιούν το σύνολο των δυνατοτήτων τους.
Έχοντας την πεποίθηση ότι η Ελλάδα μπορεί να ηγηθεί τέτοιων δράσεων, επενδύοντας πρώτα στις νέες γενιές, σε μία από κάτω προς τα πάνω προσέγγιση, πιστεύουμε ότι και η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό τροχό στο όχημα που θα μας οδηγήσει στην 4η βιομηχανική επανάσταση.
Η Δράση προβλέπει τη συμμετοχή μαθητών και μαθητριών από 1821 σχολεία της Ελλάδας (επιλεγμένα δημοτικά-γυμνάσια), εκτιμάται ότι θα ενεργοποιήσει περισσότερους από 49.500 μαθητές σε όλη την Ελλάδα και περισσότερους από 4.000 εκπαιδευτικούς που θα έχουν τον ρόλο προπονητή των ομάδων που θα δημιουργηθούν.
Ειδικότερα, έχουν επιλεγεί 1.050 εκπαιδευτικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και 771 της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο σύνολο των Δήμων της χώρας από το Υπουργείο Παιδείας – Προγραμματική Σύμβαση.
Το έργο ουσιαστικά θα δημιουργήσει την εκκίνηση της εκπαίδευσης της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί – μαθητές) στην εκπαιδευτική ρομποτική και χωρίζεται σε 3 φάσεις, ως εξής:
1η Φάση:
Σχεδιασμός και Παραγωγή Εκπαιδευτικού Υλικού.
2η Φάση:
Κατάρτιση Εκπαιδευτικών με Τηλεκπαίδευση σε εκπαιδευτικούς που θα ορίσει το κάθε σχολείο, οι οποίοι θα παρακολουθήσουν 2 εκπαιδευτικά webinars συνολικής διάρκειας 8 ωρών.
3η Φάση:
Διοργάνωση των 13 Περιφερειακών Διαγωνισμών, καθώς και του Πανελλήνιου Διαγωνισμού STEM 2024. Ειδικότερα, προβλέπεται η διεξαγωγή 13 διαγωνισμών, ένας ανά Περιφέρεια, στους οποίους θα συμμετέχουν οι ομάδες των σχολείων της κάθε Περιφέρειας. Οι ομάδες που θα προσέλθουν θα παρουσιάσουν τις κατασκευές τους το project τους με τη χρήση του εξοπλισμού που έχουν λάβει. Η προσέλευση στους Περιφερειακούς Διαγωνισμούς γίνεται στα πλαίσια της συγκεκριμένης Δράσης, ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε όσο το δυνατόν περισσότερους μαθητές να παρουσιάσουν τις κατασκευές τους συμμετέχοντας στη μεγαλύτερη γιορτή του STEM & της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στην Ελλάδα.
Περιεχόμενα...
micro:bit – Nezha – Microsoft MakeCode
-
Ο μικροεπεξεργαστής micro:bit
00:00 -
Ερωτήσεις για το micro:bit
-
To board NEZHA
00:00 -
Ερωτήσεις για το Nezha Board
-
Το προγραμματιστικό περιβάλλον Microsoft: MakeCode
00:00 -
Ερωτήσεις για το MakeCode
-
Μεταφορά προγραμμάτων στο micro:bit
00:00 -
00:00
-
Το ποτενσιόμετρο ως χειριστήριο για την καταγραφή τιμών και την περιστροφή του κινητήρα σε διαφορετικές κατευθύνσεις
00:00 -
00:00
Αποκτήστε μια βεβαίωση
Προσθέστε αυτή τη βεβαίωση στο βιογραφικό σας για να επιδείξετε τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αποκτήσατε.