...
Στοιχεία δραστηριότητας
Οι Μαθητες/τριες θα σχεδιάσουν και θα υλοποιήσουν την κατασκευή πειραματισμού δύο χρονικών πυλών με οικιακά υλικά, ώστε να μετρήσουν τον χρόνο που χρειάζεται ένα όχημα να κινηθεί από τη μία μέχρι την άλλη.
Καθώς το όχημα διέρχεται από την πύλη 0, στέλνει ένα συμβάν στο micro:bit μέσω του σχετικού καλωδίου. Το micro:bit καταγράφει τον χρόνο σε μια μεταβλητή t0. Όταν το όχημα περνά μέσα από την πύλη 1, στέλνει ένα συμβάν στο micro:bit. Το micro:bit καταγράφει τον χρόνο σε μια μεταβλητή t1.
Με βάση Μαθηματικά και Φυσική, ο χρόνος (διάρκεια) που απαιτείται για τη διέλευση των πυλών υπολογίζεται ως η διαφορά t1 – t0.
Στη συνέχεια μπορούμε να μετρήσουμε την απόσταση μεταξύ των δύο πυλών και εφαρμόζοντας τους νόμους του Νεύτωνα να υπολογίσουμε την ταχύτητα (πόσο γρήγορα πηγαίνει) του οχήματος.
v = d / t
Διαιρώντας την απόσταση μεταξύ των πυλών με τη διάρκεια κίνησης μεταξύ των πυλών, παίρνουμε την ταχύτητα του αυτοκινήτου.
Σκοπός
Με δύο πύλες συνδεδεμένες στο micro:bit, ώστε να μπορεί να ανιχνεύσει ένα αυτοκίνητο που περνά
μέσα από αυτές, μπορούμε να υπολογίσουμε την ταχύτητά του.
Η κατανόηση της εύρεσης της ταχύτητας μετακίνησης ενός οχήματος όπως για παράδειγμα αυτός
υπολογίζεται σε μια πίστα F1.
Η εμπλοκή των Μαθητών/τριών στη σχεδίαση και υλοποίηση εργαστηριακών κατασκευών με οικιακά υλικά.
Σχετικά με το Σχολικό βιβλίο
Φυσική (Β Γυμνασίου) – Βιβλίο Μαθητή
2.2 Η έννοια της ταχύτητας
2.3 Κίνηση με σταθερή ταχύτητα
Περιεχόμενα...
Ανάπτυξη της δραστηριότητας
-
Οι νόμοι (τα αξιώματα) του Νεύτωνα (Θεωρία)
00:00 -
Μετρώ τις γνώσεις μου στους Νόμους του Νεύτωνα
-
Επιτάχυνση (video & ορισμός)
12:31 -
Το σχέδιο της κατασκευής
00:00 -
Η κατασκευή
00:00 -
Το πρόγραμμα
00:00 -
Μετρώ τις γνώσεις μου στον προγραμματισμό του micro:bit