Portal STEM Education

Νέα σελίδα με [Νέες αναπτύξεις]

Φόρμα δήλωσης/εγγραφής των Ομάδων, στη σελίδα [Διαγωνισμοί]. Στοιχεία για το διαγωνισμό θα βρείτε εδώ.

Αυτή την περίοδο υπάρχει στο προσκήνιο η αξιοποίηση του εξοπλισμού του Υπουργείου. Για το λόγο αυτό δημιουργούνται καλώδια με τα οποία μπορούν να συνεργαζονται αισθητήρες με όσο το δυνατόν περισσότερα boards, το STEM Extension με το οποίο μπορούμε να προγραμματίζουμε S1 & S2 με Mind+, Δομικά υλικά τύπου Lego, Yποστηρικτικό υλικό με μαθήματα σχετικά και βιβλία και προτάσεις. Ξεκίνησαν σεμινάρια για την αξιοποίηση του εξοπλισμού που υπάρχει στα σχολεία.

Σε εξέλιξη βρίσκεται η προετοιμασία του Πανελλήνιου Διαγωνισμού για τον οποίο, η φόρμα εγγραφής Ομάδων, ενημερωτικά στοιχεία, τα webinars προετοιμασίας των εκπαιδευτικών κ.λπ βρίσκονται εδώ.

Μπορούμε να σχεδιάσουμε το δικό μας μονοπάτι γνώσης και δεξιοτήτων.

Ξεκινώντας από το τι είμαι και που θέλω να φτάσω, καταλήγουμε να περάσουμε από ανάλογο εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο υπάρχει στο [Αποθετήριο] και στη [δομή του Αποθετηρίου] που είναι οργανωμένο για να διευκολύνει αυτή τη διαδρομή.

Καλή πλοήγηση.

Οι απλές μηχανές (Ρομποτική Μηχανική) ταξιδεύουν στον χώρο (Γεωγραφία, Μεσόγειος Θάλασσα) και στον χρόνο (Μυθολογία, Ιστορία, Τεχνικές Διαχείρισης Χρόνου)

Από Koutli Giota Κατηγορίες: Best Practices, Greek
Επιθυμητά Μοιραστείτε
Κοινοποίηση Μαθήματος
Σύνδεσμος Σελίδας
Κοινοποίηση στα Social Media

...

1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (ενταγμένο στο ΑΠΘ)

Κουτλή Παναγιώτα, ΠΕ70

Νεράντζη Μυρτώ, ΠΕ06

Σενόγλου Σοφία, ΠΕ08

Το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Οι απλές μηχανές (Ρομποτική Μηχανική) ταξιδεύουν στον χώρο (Γεωγραφία, Μεσόγειος Θάλασσα) και στον χρόνο (Μυθολογία, Ιστορία, Τεχνικές Διαχείρισης Χρόνου)» υλοποιήθηκε από τη Β’ Δημοτικού του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης (ενταγμένο στο ΑΠΘ) κατά τη σχολική χρονιά 2023-2024. 

Η όλη διδακτική προσέγγιση στηρίχθηκε στη θεωρία της κατασκευής (constructivism) της γνώσης (Piaget) και επικεντρώθηκε  στην «κατασκευαστική» χρήση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας (constructionism) ως εργαλείου εποικοδομητικής μάθησης (Papert). Το καινοτόμο πρόγραμμα έχει διεπιστημονικό χαρακτήρα με έμφαση στην διδακτική προσέγγιση της διερευνητικής μάθησης, της μεθόδου project και της επίλυσης προβλημάτων (problem solving). Ταυτοχρόνως, είχε χαρακτήρα διαθεματικό, καθώς η όλη προσέγγιση στηρίχθηκε στη φιλοσοφία STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics) και συνδύασε γνώσεις και πληροφορίες από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα (Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Μελέτη Περιβάλλοντος, Λογοτεχνία, Εικαστικά, ΤΠΕ, Αγγλικά). 

Συνδετικός κρίκος αυτών αποτέλεσε η εκπαιδευτική ρομποτική, η μηχανική και οι τεχνικές διαχείρισης χρόνο ως εργαλεία μάθησης. Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν οι μαθητές/τριες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα να γνωρίσουν τη Μεσόγειο θάλασσα, να διερευνήσουν τις περιβαλλοντικές διαστάσεις της κλιματικής αλλαγής στις παράλιες περιοχές της, να μελετήσουν την εξέλιξη των απλών μηχανών στις περιοχές αυτές και αφετέρου να αναζητήσουν τρόπους αντιμετώπισης και προστασίας  των περιοχών αυτών με τη βοήθεια της ρομποτικής τεχνολογίας.

Αφορμή για την επιλογή του θέματος αποτέλεσαν κατά πρώτο λόγο οι ανησυχίες των μαθητών/τριών και επιπρόσθετα το θέμα του φετινού πανελλήνιου διαγωνισμού εκπαιδευτικής ρομποτικής της STEM 2024: «Οι απλές μηχανές ενώνουν τη Μεσόγειο Θάλασσα». Για το θέμα του διαγωνισμού οι μαθητές/τριες εκδήλωσαν έντονο ενδιαφέρον να συμμετάσχουν έχοντας ως κίνητρο το εγχείρημα αξιοποίησης της εκπαιδευτικής ρομποτικής ως εργαλείο εξέλιξης των σύγχρονων μηχανών. Η προοπτική συμμετοχής της ομάδας στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής της STEM (OPEN Α’-Δ’ Δημοτικού) με την παράλληλη εφαρμογή τεχνικών διαχείρισης χρόνου αποτέλεσε ισχυρό κίνητρο και κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς επιδρώντας καίρια στην ενίσχυση και στην ενδυνάμωση της ομαδικότητας και της συνεργατικότητας.

Εμφάνιση περισσοτέρων

Προσδοκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα...

  • Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν οι μαθητές/τριες:
  • να γνωρίσουν τη Μεσόγειο θάλασσα,
  • να διερευνήσουν τις περιβαλλοντικές διαστάσεις της κλιματικής αλλαγής στις παράλιες περιοχές της,
  • να μελετήσουν την εξέλιξη των απλών μηχανών στις περιοχές αυτές και
  • να αναζητήσουν τρόπους αντιμετώπισης και προστασίας των περιοχών αυτών με τη βοήθεια της ρομποτικής τεχνολογίας.
  • Επιπλέον, ο σχεδιασμός του προγράμματος είχε ως κυρίαρχους στόχους:
  • την ενεργό εμπλοκή των μαθητών/τριών στην επίλυση προβλημάτων μέσω χειρισμού και κατασκευών πραγματικών και ιδεατών αντικειμένων,
  • την εξοικείωσή τους με τον επιστημονικό τρόπο σκέψης καθώς και με τις αρχές της φυσικής και της μηχανικής,
  • την κοινωνικοποίηση των συμμετεχόντων/ουσών στο πλαίσιο της συγκρότησης ομάδας και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας.

Περιεχόμενα...

Στόχοι και Μεθοδολογία
Η υλοποίηση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στη διάρκεια του σχολικού έτους 2023-2024. Συμμετείχαν οι μαθητές/τριες της Β΄τάξης του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης που ανήκει στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης (18 μαθητές/τριες συνολικά). Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση διέτρεξε σχεδόν ένα επτάμηνο της σχολικής χρονιάς (Οκτώβριος 2023 - Απρίλιος 2024). Οι γονείς των μαθητών/τριών, που έλαβαν μέρος στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος είχαν ενημερωθεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς από την εκπαιδευτικό και παρακολουθούσαν την εξέλιξή της μέσα από τη διαδικτυακή τάξη Google classroom που δημιουργήθηκε για αυτό το σκοπό στη Google Suite . Η διαμόρφωση ενός ευχάριστου και οικείου σχολικού περιβάλλοντος ευνοεί την ανάπτυξη θετικού ψυχολογικού κλίματος, τη συνεργασία και τον διάλογο. Αποδίδοντας ιδιαίτερη σημασία στον κοινωνικοπολιτισμικό παράγοντα, οι σύγχρονες θεωρίες μάθησης συνηγορούν στην οργάνωση της διδασκαλίας κατά την οποία ευνοείται η κοινωνική αλληλεπίδραση και η συνεργατική μάθηση. Συνεπώς, οι μαθητές και μαθήτριες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα οργανώθηκαν σε ομάδες των τριων και τεσσάρων μαθητών. Κάθε μαθητής/τρια ανέλαβε έναν συγκεκριμένο ρόλο και οι ρόλοι (εξερευνητής, δημιουργός, οργανωτής) σε κάθε συνάντηση εναλλάσσονταν.

  • Στόχοι
    00:00
  • Μεθοδολογία
    00:00

Α στάδιο (Σχεδιασμός)

Β στάδιο (Υλοποίηση)

Αξιολογήσεις & Κριτικές...

Καμία κριτική ακόμα
Καμία κριτική ακόμα
wpChatIcon
wpChatIcon

Want to receive push notifications for all major on-site activities?