...
1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (ενταγμένο στο ΑΠΘ)
Κουτλή Παναγιώτα, ΠΕ70
Νεράντζη Μυρτώ, ΠΕ06
Σενόγλου Σοφία, ΠΕ08
Το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Οι απλές μηχανές (Ρομποτική Μηχανική) ταξιδεύουν στον χώρο (Γεωγραφία, Μεσόγειος Θάλασσα) και στον χρόνο (Μυθολογία, Ιστορία, Τεχνικές Διαχείρισης Χρόνου)» υλοποιήθηκε από τη Β’ Δημοτικού του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης (ενταγμένο στο ΑΠΘ) κατά τη σχολική χρονιά 2023-2024.
Η όλη διδακτική προσέγγιση στηρίχθηκε στη θεωρία της κατασκευής (constructivism) της γνώσης (Piaget) και επικεντρώθηκε στην «κατασκευαστική» χρήση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας (constructionism) ως εργαλείου εποικοδομητικής μάθησης (Papert). Το καινοτόμο πρόγραμμα έχει διεπιστημονικό χαρακτήρα με έμφαση στην διδακτική προσέγγιση της διερευνητικής μάθησης, της μεθόδου project και της επίλυσης προβλημάτων (problem solving). Ταυτοχρόνως, είχε χαρακτήρα διαθεματικό, καθώς η όλη προσέγγιση στηρίχθηκε στη φιλοσοφία STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics) και συνδύασε γνώσεις και πληροφορίες από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα (Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Μελέτη Περιβάλλοντος, Λογοτεχνία, Εικαστικά, ΤΠΕ, Αγγλικά).
Συνδετικός κρίκος αυτών αποτέλεσε η εκπαιδευτική ρομποτική, η μηχανική και οι τεχνικές διαχείρισης χρόνο ως εργαλεία μάθησης. Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν οι μαθητές/τριες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα να γνωρίσουν τη Μεσόγειο θάλασσα, να διερευνήσουν τις περιβαλλοντικές διαστάσεις της κλιματικής αλλαγής στις παράλιες περιοχές της, να μελετήσουν την εξέλιξη των απλών μηχανών στις περιοχές αυτές και αφετέρου να αναζητήσουν τρόπους αντιμετώπισης και προστασίας των περιοχών αυτών με τη βοήθεια της ρομποτικής τεχνολογίας.
Αφορμή για την επιλογή του θέματος αποτέλεσαν κατά πρώτο λόγο οι ανησυχίες των μαθητών/τριών και επιπρόσθετα το θέμα του φετινού πανελλήνιου διαγωνισμού εκπαιδευτικής ρομποτικής της STEM 2024: «Οι απλές μηχανές ενώνουν τη Μεσόγειο Θάλασσα». Για το θέμα του διαγωνισμού οι μαθητές/τριες εκδήλωσαν έντονο ενδιαφέρον να συμμετάσχουν έχοντας ως κίνητρο το εγχείρημα αξιοποίησης της εκπαιδευτικής ρομποτικής ως εργαλείο εξέλιξης των σύγχρονων μηχανών. Η προοπτική συμμετοχής της ομάδας στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής της STEM (OPEN Α’-Δ’ Δημοτικού) με την παράλληλη εφαρμογή τεχνικών διαχείρισης χρόνου αποτέλεσε ισχυρό κίνητρο και κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς επιδρώντας καίρια στην ενίσχυση και στην ενδυνάμωση της ομαδικότητας και της συνεργατικότητας.
Περιεχόμενα...
Στόχοι και Μεθοδολογία
-
Στόχοι
00:00 -
Μεθοδολογία
00:00