5.00
(1 Βαθμολογία)

Τεχνολογία Γυμνασίου: Οι αυτοματισμοί γύρω μας μέσα από καινοτόμες διαθεματικές προσεγγίσεις

Επιθυμητά Μοιραστείτε
Κοινοποίηση Μαθήματος
Σύνδεσμος Σελίδας
Κοινοποίηση στα Social Media

...

Η τεχνολογία περιλαμβάνει ως εκπαιδευτική προσέγγιση τη συλλογή δεδομένων και την εμπλοκή σε διαδικασίες σχεδίασης, ανάπτυξης, παραγωγής κατασκευών/τεχνημάτων, μέσω διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης. Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκαν δραστηριότητες που δεν εστιάζουν μόνο σε θεμελιώδεις έννοιες μιας και μόνο γνωστικής περιοχής, αλλά και κάθετες ιδέες και κοινές έννοιες πρακτικών που οι Μηχανικοί και γενικότερα οι Επιστήμονες υιοθετούν.

Οι Δεξιότητες του 21ου αιώνα απαιτούν από τους μαθητές/τριες να εμπλέκονται σε πραγματικά προβλήματα που σχετίζονται με το περιβάλλον και την οικονομία της κοινωνίας, για την ανάπτυξη της έννοιας του ενημερωμένου ενεργού πολίτη, συνδυάζοντας αλγοριθμική σκέψη και τις Επιστήμες, χωρίς περιορισμούς και όρια.

Το πρόγραμμα «Τεχνολογία: Οι αυτοματισμοί γύρω μας μέσα από καινοτόμες διαθεματικές προσεγγίσεις»  αποτελεί μια διαδραστική εκπαιδευτική εμπειρία για τα παιδιά του Γυμνασίου, σχεδιασμένη για να τους εισάγει στον κόσμο των επιτευγμάτων της Τεχνολογίας που οδηγούν στην Ρομποτική, καλλιεργώντας ικανότητες ως αποτέλεσμα γνώσεων, δεξιοτήτων και αξιών.

Η δημιουργία ενδιαφέρουσας και διασκεδαστικής εμπειρίας για τα παιδιά, προωθώντας την αναλυτική και συνθετική συνδυαστική τους σκέψη, την κριτική ικανότητα με παράλληλη ευαισθητοποίηση στην προοπτική ενός μέλλοντος όπου η τεχνολογία παίζει καθοριστικό ρόλο στην διευκόλυνση των εργασιών μας, την ασφάλεια, την ευημερία και την πρόοδο.

Εργαστήρια και κατασκευές

Τα παιδιά συμμετέχουν σε απλά ή συνθετότερα πειράματα και κατασκευές, που τους επιτρέπουν να ανακαλύψουν πώς μπορούν να αξιοποιήσουν παλιούς ή νεότερους αυτοματισμούς που σχεδίασαν και υλοποίησαν. Γίνονται ισότιμα μέλη σε εργαστήρια μελετών και ανάπτυξης χρήσιμων τεχνημάτων για την ευρύτερη οικουμενική κοινότητα, χωρίς συνοριακές γραμμές και υπό το πρίσμα της συμπερίληψης.

Συζήτηση και συμμετοχή

Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν και να μοιραστούν απόψεις, τεχνογνωσία και ικανότητες. Ενθαρρύνονται να σκεφτούν τρόπους με τους οποίους μπορούν να συμβάλλουν στη βελτίωση επαναλαμβανόμενων εργασιών, ώστε ο χρόνος που δαπανάται να δώσει το χώρο του σε δημιουργική σκέψη και νέους πειραματισμούς.

 

Εμφάνιση περισσοτέρων

Προσδοκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα...

  • Να αναγνωρίζουν κώδικες επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπων και μηχανών.
  • Να περιγράφουν οπτικά φαινόμενα και λειτουργίες.
  • Να αναγνωρίζουν στοιχεία υπεύθυνης έρευνας, συλλογής δεδομένων, και σχέσεις μεταξύ αίτιου και αποτελέσματος.
  • Να επιλύουν προβλήματα που σχετίζονται με αναλογικά και ψηφιακά συστήματα, μέσω πρακτικών και διαστάσεων υπολογιστικής σκέψης.
  • Να εφαρμόζουν διδακτικές στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων.
  • Να εκπονούν σχέδια και κατασκευές ψηφιακών συστημάτων και τεχνουργημάτων που επιλύουν προβλήματα της καθημερινής τους ζωής.
  • Να αξιοποιούν επιστημονικές έννοιες που συνδέονται με όσο το δυνατόν περισσότερα επιστημονικά πεδία από τα μαθηματικά, τη μηχανική, τις τέχνες, τη φυσική, κ.λπ.
  • Να περιγράφουν αρχές και τρόπο λειτουργίας συστημάτων και αυτοματισμών που συναντάμε στην καθημερινότητά μας.
  • Να αναγνωρίζουν και να κατονομάζουν μονάδες μέτρησης, δομικά στοιχεία, προγραμματιστικές δομές και διαδικασίες, έννοιες και λειτουργίες κατασκευών.
  • Να σχεδιάζουν και να υλοποιούν τμήματα ή/και σύνολα πρωτοτύπων μηχανισμών και αυτοματισμών.

Περιεχόμενα...

Μελέτη, σχεδίαση και υλοποίηση αυτοματισμού παρκαρίσματος οχημάτων.
Στοιχεία Δραστηριότητας Δημιουργία ενός προγράμματος που διαβάζει την απόσταση από εμπόδιο και ανάλογα με αυτή ανάβει προειδοποιητικό LED (π.χ. στο ταμπλό του αυτοκινήτου) και παράγει αντίστοιχο προειδοποιητικό ήχο. Σκοπός: Η αξιοποίηση δομών και εντολών του περιβάλλοντος για την κατανόηση της λειτουργίας του σε συνδυασμό με τη χρήση τιμών από αισθητήρες για την δημιουργία αυτοματισμού που έχουν τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα. Επιπλέον η κατανόηση της δομής της σύγκρισης ΕΑΝ – ΤΟΤΕ - ΑΛΛΙΩΣ Στόχοι • Ονομάζω (Γνώση): τις περιφεριακές συσκευές και τους αισθητήρες (π.χ. αισθητήρας υπερήχων) που χρησιμοποιώ στον αυτοματισμό αυτό. • Ορίζω (Γνώση): Τη δομή της συνθήκης ΕΑΝ – ΤΟΤΕ - ΑΛΛΙΩΣ. • Προετοιμάζω (Εφαρμογή): Τη συνδεσμολογία του micro:bit με το Nezha, τον αισθητήρα υπερήχων και το εξωτερικό LED. • Συγκρίνω (και αντιπαραβάλλω) (Ανάλυση): Τιμές από αισθητήρα υπερήχων/απόστασης για την αξιοποίησή τους στον αυτοματισμό ανίχνευσης εμποδίου. • Κατανοώ (Γνώσεις). Την λειτουργία της δομής ΕΑΝ – ΤΟΤΕ – ΑΛΛΙΩΣ. • Προβληματίζομαι (Αξιολόγηση): Για το πως θα μπορούσα να αξιοποιήσω το πρόγραμμα που δημιούργησα. Συνολικός χρόνος μάθησης: 45 λεπτά. Σχεδιασμένος χρόνος μάθησης: 45 λεπτά. Μέγεθος τάξης: 14

  • Σκοπός και Στόχοι
    00:00
  • Αφόρμηση
    00:00
  • Υλικά
    00:00
  • Συνδεσμολογία
    00:00
  • Το πρόγραμμα
    00:00
  • Επεξήγηση των δομών και εντολών
    00:00

Μελέτη και κατασκευή μηχανικού οχήματος που ακολουθεί οποιασδήποτε σχεδίασης γραμμή, υπό όρους.

Μελέτη και κατασκευή πρωτότυπου ανελκυστήρα τριώροφης πολυκατοικίας.

Κατασκευή πρωτότυπου βιομηχανικού βραχίονα ανύψωσης και εναπόθεσης αντικειμένων

Σχεδίαση και υλοποίηση γιλέκου για την αρωγή στην κίνηση ανθρώπων με προβλήματα στην όραση

Μελέτη και κατασκευή μηχανισμού πλήρωσης δεξαμενών με υγρά.

Κατασκευή και ενσωμάτωση πρωτότυπου μηχανισμού ανίχνευσης εμποδίων και ρύθμισης ταχύτητας σε βαρέα οχήματα

Μελέτη λειτουργίας οργάνων μέτρησης κλιματικών συνθηκών.

Μελέτη και κατασκευή μακέτας θερμοκηπίου και αποτύπωσης των λειτουργιών του.

Αξιολογήσεις & Κριτικές...

5.0
Σύνολο 1 Αξιολόγηση
5
1 Αξιολόγηση
4
0 Αξιολόγηση
3
0 Αξιολόγηση
2
0 Αξιολόγηση
1
0 Αξιολόγηση
ΘΜ
πριν από 2 εβδομάδες
Πολυ καλό!!

Want to receive push notifications for all major on-site activities?