Portal STEM Education

Νέα σελίδα με [Νέες αναπτύξεις]

Φόρμα δήλωσης/εγγραφής των Ομάδων, στη σελίδα [Διαγωνισμοί]. Στοιχεία για το διαγωνισμό θα βρείτε εδώ.

Αυτή την περίοδο υπάρχει στο προσκήνιο η αξιοποίηση του εξοπλισμού του Υπουργείου. Για το λόγο αυτό δημιουργούνται καλώδια με τα οποία μπορούν να συνεργαζονται αισθητήρες με όσο το δυνατόν περισσότερα boards, το STEM Extension με το οποίο μπορούμε να προγραμματίζουμε S1 & S2 με Mind+, Δομικά υλικά τύπου Lego, Yποστηρικτικό υλικό με μαθήματα σχετικά και βιβλία και προτάσεις. Ξεκίνησαν σεμινάρια για την αξιοποίηση του εξοπλισμού που υπάρχει στα σχολεία.

Σε εξέλιξη βρίσκεται η προετοιμασία του Πανελλήνιου Διαγωνισμού για τον οποίο, η φόρμα εγγραφής Ομάδων, ενημερωτικά στοιχεία, τα webinars προετοιμασίας των εκπαιδευτικών κ.λπ βρίσκονται εδώ.

Μπορούμε να σχεδιάσουμε το δικό μας μονοπάτι γνώσης και δεξιοτήτων.

Ξεκινώντας από το τι είμαι και που θέλω να φτάσω, καταλήγουμε να περάσουμε από ανάλογο εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο υπάρχει στο [Αποθετήριο] και στη [δομή του Αποθετηρίου] που είναι οργανωμένο για να διευκολύνει αυτή τη διαδρομή.

Καλή πλοήγηση.

Ο “Πόλεμος” των Ρευμάτων: Έντισον vs Τέσλα

Επιθυμητά Μοιραστείτε
Κοινοποίηση Μαθήματος
Σύνδεσμος Σελίδας
Κοινοποίηση στα Social Media

...

Ένα βιωματικό ταξίδι από τον στατικό στον δυναμικό ηλεκτρισμό και τον ηλεκτρομαγνητισμό

Μερικές χιλιάδες χρόνια πριν, ένα μικρό παιδί, βρίσκει παίζοντας μια κιτρινωπή πέτρα. Εντυπωσιάζεται τόσο πολύ από το χρώμα και την γυαλάδα της, που τρέχει να την δείξει σε όλους. Για να αναδείξει καλύτερα το χρώμα της πέτρας το παιδί τρίβει την πέτρα στο ρούχο που φορούσε και την τοποθετεί πάνω σ’ έναν βράχο για να την δούν όλοι. Όταν όμως την πλησιάζει προς τον βράχο, ότι κόκκος σκόνης υπήρχε, κόλλησε πάνω της. Η πρώτη επαφή με τον στατικό ηλεκτρισμό ήταν γεγονός. Η πέτρα…..ήταν κεχριμπάρι, γνωστό πια σε μας για τις ηλεκτροστατικές που ιδιότητες.

Πώς όμως δημιουργείται αυτό το άγνωστο, αόρατο φαινόμενο του στατικού ηλεκτρισμού; Είναι όντως κάτι αόρατο ή μπορούμε να το δούμε με κάποιον τρόπο;

Μήπως μπορούμε να το κλείσουμε μέσα σε μια γυάλα ή σε ένα δοχείο και να το χρησιμοποιήσουμε όποτε αποφασίσουμε εμείς; Περιέχει κάποια μορφή ενέργειας ή είναι το ίδιο ενέργεια; Μπορεί να μετατραπεί σε άλλη μορφή ενέργειας;

Απαντήσεις σ’ αυτά τα ερωτήματα δόθηκαν από τους μεταγενέστερους επιστήμονες, μετά από πολύχρονα και επίπονα πειράματα. Φτάνουμε λοιπόν στην εποχή του Έντισον ο οποίος καταφέρνει όχι μόνο να αποθηκεύσει αυτή την ενέργεια αλλά να την μετατρέψει σε φωτεινή. Στις 21 Οκτωβρίου του 1879 ο λαμπτήρας του Έντισον λειτουργεί για 13,5 ολόκληρες ώρες. Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του ίδιου έτους η Christie Street φωτοβολείται με λαμπτήρες για ολόκληρο το βράδυ. Το θαύμα είχε γίνει.

Όμως το μεγάλο στοίχημα τώρα ήταν άλλο: θα μπορούσε αυτός ‘ο ηλεκτρισμός’ να μεταφερθεί ακόμη πιο μακριά; Θα μπορούσε να φωτίσει ολόκληρη την Αμερική; Ο δυναμικός, όπως λέγεται, ηλεκτρισμός είναι ικανός να ταξιδέψει όσο μακριά θέλουμε;

Ένας βοηθός του Έντισον, ο Νικολά Τέσλα, θεωρεί ότι ο Έντισον κάνει λάθος. Πρέπει να δημιουργηθεί μια διαφορετική κατάσταση ηλεκτρισμού, η οποία δεν θα έχει απώλειες κατά την μεταφορά της σε μακρινές αποστάσεις. Ο πόλεμος των ρευμάτων μόλις είχε αρχίσει. Για πολλά χρόνια οι δύο επιστήμονες ‘μαλώνουν’ για το ποιος θα δώσει την πιο σωστή λύση. Τελικά το ηλεκτρικό ρεύμα του Τέσλα γνωστό πλέον σε όλους μας σαν εναλλασσόμενο ρεύμα, επικρατεί σε σχέση με το συνεχές ρεύμα. Ο Νικολά Τέσλα πεθαίνει μόνος του 7 Ιανουαρίου 1943 σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου.

Το συναρπαστικό ταξίδι του ηλεκτρισμού ξεδιπλώνεται μέσα από βιωματικά εργαστήρια, ακολουθώντας την πορεία από την πρώτη επαφή με τον στατικό μέχρι την σύγχρονη μεταφορά του ηλεκτρικού ρεύματος σε εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά υπέργεια, υπόγεια ακόμη και υποθαλάσσια.

 

Το πρόγραμμα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων _ Ηλεκτρισμός» , αποτελείται από 9 δραστηριότητες των 45 λεπτών η κάθε μία.  Σε μια επέκταση των βιωματικών εργαστηρίων, εισάγεται η μέτρηση με μικροελεγκτή microbit, ώστε τα παιδιά να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με την ακρίβεια της μέτρησης που χρειάζονται τα σύγχρονα πειράματα.

Εμφάνιση περισσοτέρων

Προσδοκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα...

  • Κατανόηση των βασικών αρχών: Οι μαθητές θα πρέπει να κατανοήσουν τις βασικές αρχές που διέπουν τον στατικό ηλεκτρισμό, τον δυναμικό ηλεκτρισμό και τον ηλεκτρομαγνητισμό. Αυτό περιλαμβάνει την κατανόηση των νόμων τους και των αλληλεπιδράσεων μεταξύ ηλεκτρικών φορτίων.
  • Κατανόηση των σύγχρονων εφαρμογών του ηλεκτρισμού: Οι μαθητές θα αποκτήσουν την ικανότητα να εντοπίζουν την εφαρμογή των βασικών ιδιοτήτων του στατικού και του δυναμικού ηλεκτρισμού στην καθημερινή ζωή, την τεχνολογία και την επιστήμη.
  • Απόκτηση δεξιοτήτων στην χρήση ψηφιακών εργαλείων: Οι μαθητές μαθαίνουν να διεξάγουν ψηφιακές μετρήσεις φυσικών μεγεθών και να τις απεικονίζουν με την μορφή γραφικής παράστασης. Οι μαθητές μαθαίνουν να προγραμματίζουν επεξεργαστές για να δημιουργούν μετρητικά συστήματα
  • Ερευνητικές δεξιότητες: Οι μαθητές θα πρέπει να αναπτύξουν δεξιότητες έρευνας σε σχέση με το εκάστοτε αντικείμενο. Αυτό περιλαμβάνει την ικανότητα να σχεδιάζουν και να διεξάγουν πειράματα, να συλλέγουν και να αναλύουν δεδομένα, και να βγάζουν συμπεράσματα με βάση τα αποτελέσματα.
  • Συνεργατική εργασία και επικοινωνία: Οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να εργάζονται σε ομάδες και να μπορούν να συνεργάζονται για το καλύτερο αποτέλεσμα στα πειράματα τους.
  • Εμβάθυνση στις δύσκολες και αφηρημένες έννοιες: οι έννοιες του φορτίου, της ροής φορτίων, της αντίστασης, μεταξύ άλλων, ‘ζωντανεύουν’ μπροστά στα μάτια των μαθητών με παιγνιώδη τρόπο για την καλύτερη κατανόηση τους.

Περιεχόμενα...

01 Στατικός Ηλεκτρισμός

  • Στόχοι
    00:00
  • Υλικά
    00:00
  • Οδηγίες Εκπαιδευτικού
    00:00
  • Παρουσίαση Μαθήματος
    05:12
  • Φύλλο Εργασίας
    00:00

02 Ηλεκτροστατικός Κινητήρας

03 Πυκνωτής

04 Μπαταρία

05 Καυτά Μολύβια

06 Λαμπτήρας

07 Ηλεκτρομαγνήτης

08 Ηλεκτροκινητήρας

09 Ηλεκτρογεννήτρια

Αξιολογήσεις & Κριτικές...

Καμία κριτική ακόμα
Καμία κριτική ακόμα
wpChatIcon
wpChatIcon

Want to receive push notifications for all major on-site activities?