Portal STEM Education

You will find the Team registration/registration form on the[Competitions] page. Details about the competition can be found here.

At the moment there is a focus on the use of the Ministry’s equipment. To this end, cables are being created with which sensors can work with as many boards as possible, the STEM Extension with which we can program S1 & S2 with Mind+, Lego type building materials, Supporting materials with related lessons and books and suggestions. Seminars have been started to make use of the equipment available in schools.

The preparation of the Panhellenic Competition is in progress, for which the registration form for teams, information, the webinars for teachers’ preparation, etc. can be found here.

We can design our own knowledge and skills path.

Starting from what I am and where I want to go, we end up going through similar educational material, which is available in the [Repository] and in the [Repository structure] that is organised to facilitate this journey.

Good navigation.

1821 Γυμνάσιο [Α]
About Lesson

Δημιουργία ενός προγράμματος που διαβάζει την απόσταση από εμπόδιο και ανάλογα με αυτή ανάβει προειδοποιητικό LED (π.χ. στο ταμπλό του αυτοκινήτου)  και παράγει αντίστοιχο προειδοποιητικό ήχο.

Σκοπός:

Η αξιοποίηση δομών και  εντολών του περιβάλλοντος για την κατανόηση της λειτουργίας του
σε συνδυασμό με τη χρήση τιμών από αισθητήρες για την δημιουργία αυτοματισμού που έχουν
τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα.
Επιπλέον η κατανόηση της δομής της σύγκρισης ΕΑΝ – ΤΟΤΕ – ΑΛΛΙΩΣ 

Στόχοι

Ονομάζω (Γνώση): τις περιφεριακές συσκευές και τους αισθητήρες (π.χ. αισθητήρας υπερήχων) που χρησιμοποιώ στον αυτοματισμό αυτό.

Ορίζω (Γνώση): Τη δομή της συνθήκης ΕΑΝ – ΤΟΤΕ – ΑΛΛΙΩΣ.

Προετοιμάζω (Εφαρμογή): Τη συνδεσμολογία του micro:bit με το Nezha, τον αισθητήρα υπερήχων και το εξωτερικό LED.

Συγκρίνω (και αντιπαραβάλλω) (Ανάλυση): Τιμές από αισθητήρα υπερήχων/απόστασης για την αξιοποίησή τους στον αυτοματισμό ανίχνευσης εμποδίου.

Κατανοώ (Γνώσεις). Την λειτουργία της δομής ΕΑΝ – ΤΟΤΕ – ΑΛΛΙΩΣ.

Προβληματίζομαι (Αξιολόγηση): Για το πως θα μπορούσα
να αξιοποιήσω το πρόγραμμα που δημιούργησα.

Συνολικός χρόνος μάθησης: 45 λεπτά.

Σχεδιασμένος χρόνος μάθησης: 45 λεπτά.

Μέγεθος τάξης: 14.

 

https://makecode.microbit.org/S05347-04726-66569-96571

0% Complete
wpChatIcon
wpChatIcon