Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Portal STEM Education

At the moment there is a focus on the use of the Ministry’s equipment. To this end, cables are being created with which sensors can work with as many boards as possible, the STEM Extension with which we can program S1 & S2 with Mind+, Lego type building materials, Supporting materials with related lessons and books and suggestions. Seminars have been started to make use of the equipment available in schools.

The preparation of the Panhellenic Competition is in progress, for which the registration form for teams, information, the webinars for teachers’ preparation, etc. can be found here.

We can design our own knowledge and skills path.

Starting from what I am and where I want to go, we end up going through similar educational material, which is available in the [Repository] and in the [Repository structure] that is organised to facilitate this journey.

Good navigation.

5.00
(1 Rating)

Gigo House

Wishlist Share
Share Course
Page Link
Share On Social Media

About Course

Aφορά τη δημιουργία συναρμολογούμενου “έξυπνου σπιτιού” από προκαθορισμένης κοπής χαρτόνια.
Oι μαθητές/τριες των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού εγκαθιστούν καλώδια και συνδέουν ηλεκτρονικά εξαρτήματα, όπως αισθητήρες, LEDs, servo κινητήρες, LCD οθόνες κ.λπ. Τα εξαρτήματα συνδέονται με μικροεπεξεργαστή micro:bit, τον οποίο οι μαθητές/τριες προγραμματίζουν μέσω του περιβάλλοντος Microsoft MakeCode για να υλοποιήσουν αυτοματισμούς, όπως το άνοιγμα παραθύρων ή ενεργοποίηση φωτισμού και πολλά άλλα. Η δράση συνδυάζει γνώσεις Τεχνολογίας, Φυσικών Επιστημών και Προγραμματισμού, προάγοντας τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και τη βιωματική μάθηση.
 
Αποτελεί αρχική περιγραφή.
Eνημερώνεται διαρκώς με νέα αντικείμενα και δραστηριότητες…
Show More

What Will You Learn?

  • Περιγράφουν τη λειτουργία βασικών ηλεκτρονικών εξαρτημάτων όπως αισθητήρες, LEDs και servo κινητήρες.
  • Αναγνωρίζουν τη σημασία του μικροεπεξεργαστή micro:bit και των δυνατοτήτων του στον προγραμματισμό αυτοματισμών.
  • Εξηγούν πώς λειτουργούν οι αυτοματισμοί στο πλαίσιο ενός "έξυπνου σπιτιού".
  • Αντιλαμβάνονται την εφαρμογή τεχνολογιών αυτοματισμού για την εξοικονόμηση ενέργειας και τη βελτίωση της καθημερινότητας.
  • Συναρμολογούν και συνδέουν σωστά ηλεκτρονικά εξαρτήματα σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα.
  • Αναπτύσσουν απλά προγράμματα στο περιβάλλον Microsoft MakeCode για τον έλεγχο αυτοματισμών.
  • Εφαρμόζουν αρχές λογικής σκέψης και αλγοριθμικής επίλυσης προβλημάτων για τη δημιουργία λειτουργικών λύσεων.
  • Πραγματοποιούν δοκιμές και διορθώνουν σφάλματα (debugging) σε προγράμματα ή συνδέσεις υλικών.
  • Εκδηλώνουν περιέργεια και ενθουσιασμό για την επίλυση τεχνολογικών προκλήσεων.
  • Αξιολογούν θετικά τη χρήση της τεχνολογίας για τη βελτίωση της καθημερινότητας και της βιωσιμότητας.
  • Αναπτύσσουν υπευθυνότητα απέναντι στη χρήση της ενέργειας και των πόρων μέσω της κατανόησης των αυτοματισμών.
  • Εφαρμόζουν έννοιες των μαθηματικών (υπολογισμοί, μέτρηση, γωνίες) και των φυσικών επιστημών (ρεύμα, κυκλώματα) στη δημιουργία ενός λειτουργικού μοντέλου.

Course Content

01 Σκοπός, Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα και Μεθοδολογία (για τους μαθητές/τριες)

02 Προαπαιτούμενες γνώσεις

03 Σύνδεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών

04 Τα βασικά στοιχεία (μικροεπεξεργαστής, board, περιβάλλον προγραμματισμού, δομικά υλικά, κώδικας κ.λπ)

06 Δραστηριότητες / Εφαρμογές / Παραδείγματα

Student Ratings & Reviews

5.0
Total 1 Rating
5
1 Rating
4
0 Rating
3
0 Rating
2
0 Rating
1
0 Rating
Dimitrios Liofis
2 months ago
αρκετά ενδιαφέρον
wpChatIcon
wpChatIcon

Want to receive push notifications for all major on-site activities?