Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Portal STEM Education

At the moment there is a focus on the use of the Ministry’s equipment. To this end, cables are being created with which sensors can work with as many boards as possible, the STEM Extension with which we can program S1 & S2 with Mind+, Lego type building materials, Supporting materials with related lessons and books and suggestions. Seminars have been started to make use of the equipment available in schools.

The preparation of the Panhellenic Competition is in progress, for which the registration form for teams, information, the webinars for teachers’ preparation, etc. can be found here.

We can design our own knowledge and skills path.

Starting from what I am and where I want to go, we end up going through similar educational material, which is available in the [Repository] and in the [Repository structure] that is organised to facilitate this journey.

Good navigation.

Ο “Πόλεμος” των Ρευμάτων: Έντισον vs Τέσλα

About Course

Ένα βιωματικό ταξίδι από τον στατικό στον δυναμικό ηλεκτρισμό και τον ηλεκτρομαγνητισμό

Μερικές χιλιάδες χρόνια πριν, ένα μικρό παιδί, βρίσκει παίζοντας μια κιτρινωπή πέτρα. Εντυπωσιάζεται τόσο πολύ από το χρώμα και την γυαλάδα της, που τρέχει να την δείξει σε όλους. Για να αναδείξει καλύτερα το χρώμα της πέτρας το παιδί τρίβει την πέτρα στο ρούχο που φορούσε και την τοποθετεί πάνω σ’ έναν βράχο για να την δούν όλοι. Όταν όμως την πλησιάζει προς τον βράχο, ότι κόκκος σκόνης υπήρχε, κόλλησε πάνω της. Η πρώτη επαφή με τον στατικό ηλεκτρισμό ήταν γεγονός. Η πέτρα…..ήταν κεχριμπάρι, γνωστό πια σε μας για τις ηλεκτροστατικές που ιδιότητες.

Πώς όμως δημιουργείται αυτό το άγνωστο, αόρατο φαινόμενο του στατικού ηλεκτρισμού; Είναι όντως κάτι αόρατο ή μπορούμε να το δούμε με κάποιον τρόπο;

Μήπως μπορούμε να το κλείσουμε μέσα σε μια γυάλα ή σε ένα δοχείο και να το χρησιμοποιήσουμε όποτε αποφασίσουμε εμείς; Περιέχει κάποια μορφή ενέργειας ή είναι το ίδιο ενέργεια; Μπορεί να μετατραπεί σε άλλη μορφή ενέργειας;

Απαντήσεις σ’ αυτά τα ερωτήματα δόθηκαν από τους μεταγενέστερους επιστήμονες, μετά από πολύχρονα και επίπονα πειράματα. Φτάνουμε λοιπόν στην εποχή του Έντισον ο οποίος καταφέρνει όχι μόνο να αποθηκεύσει αυτή την ενέργεια αλλά να την μετατρέψει σε φωτεινή. Στις 21 Οκτωβρίου του 1879 ο λαμπτήρας του Έντισον λειτουργεί για 13,5 ολόκληρες ώρες. Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του ίδιου έτους η Christie Street φωτοβολείται με λαμπτήρες για ολόκληρο το βράδυ. Το θαύμα είχε γίνει.

Όμως το μεγάλο στοίχημα τώρα ήταν άλλο: θα μπορούσε αυτός ‘ο ηλεκτρισμός’ να μεταφερθεί ακόμη πιο μακριά; Θα μπορούσε να φωτίσει ολόκληρη την Αμερική; Ο δυναμικός, όπως λέγεται, ηλεκτρισμός είναι ικανός να ταξιδέψει όσο μακριά θέλουμε;

Ένας βοηθός του Έντισον, ο Νικολά Τέσλα, θεωρεί ότι ο Έντισον κάνει λάθος. Πρέπει να δημιουργηθεί μια διαφορετική κατάσταση ηλεκτρισμού, η οποία δεν θα έχει απώλειες κατά την μεταφορά της σε μακρινές αποστάσεις. Ο πόλεμος των ρευμάτων μόλις είχε αρχίσει. Για πολλά χρόνια οι δύο επιστήμονες ‘μαλώνουν’ για το ποιος θα δώσει την πιο σωστή λύση. Τελικά το ηλεκτρικό ρεύμα του Τέσλα γνωστό πλέον σε όλους μας σαν εναλλασσόμενο ρεύμα, επικρατεί σε σχέση με το συνεχές ρεύμα. Ο Νικολά Τέσλα πεθαίνει μόνος του 7 Ιανουαρίου 1943 σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου.

Το συναρπαστικό ταξίδι του ηλεκτρισμού ξεδιπλώνεται μέσα από βιωματικά εργαστήρια, ακολουθώντας την πορεία από την πρώτη επαφή με τον στατικό μέχρι την σύγχρονη μεταφορά του ηλεκτρικού ρεύματος σε εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά υπέργεια, υπόγεια ακόμη και υποθαλάσσια.

 

Το πρόγραμμα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων _ Ηλεκτρισμός» , αποτελείται από 9 δραστηριότητες των 45 λεπτών η κάθε μία.  Σε μια επέκταση των βιωματικών εργαστηρίων, εισάγεται η μέτρηση με μικροελεγκτή microbit, ώστε τα παιδιά να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με την ακρίβεια της μέτρησης που χρειάζονται τα σύγχρονα πειράματα.

Show More

What Will You Learn?

  • Κατανόηση των βασικών αρχών: Οι μαθητές θα πρέπει να κατανοήσουν τις βασικές αρχές που διέπουν τον στατικό ηλεκτρισμό, τον δυναμικό ηλεκτρισμό και τον ηλεκτρομαγνητισμό. Αυτό περιλαμβάνει την κατανόηση των νόμων τους και των αλληλεπιδράσεων μεταξύ ηλεκτρικών φορτίων.
  • Κατανόηση των σύγχρονων εφαρμογών του ηλεκτρισμού: Οι μαθητές θα αποκτήσουν την ικανότητα να εντοπίζουν την εφαρμογή των βασικών ιδιοτήτων του στατικού και του δυναμικού ηλεκτρισμού στην καθημερινή ζωή, την τεχνολογία και την επιστήμη.
  • Απόκτηση δεξιοτήτων στην χρήση ψηφιακών εργαλείων: Οι μαθητές μαθαίνουν να διεξάγουν ψηφιακές μετρήσεις φυσικών μεγεθών και να τις απεικονίζουν με την μορφή γραφικής παράστασης. Οι μαθητές μαθαίνουν να προγραμματίζουν επεξεργαστές για να δημιουργούν μετρητικά συστήματα
  • Ερευνητικές δεξιότητες: Οι μαθητές θα πρέπει να αναπτύξουν δεξιότητες έρευνας σε σχέση με το εκάστοτε αντικείμενο. Αυτό περιλαμβάνει την ικανότητα να σχεδιάζουν και να διεξάγουν πειράματα, να συλλέγουν και να αναλύουν δεδομένα, και να βγάζουν συμπεράσματα με βάση τα αποτελέσματα.
  • Συνεργατική εργασία και επικοινωνία: Οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να εργάζονται σε ομάδες και να μπορούν να συνεργάζονται για το καλύτερο αποτέλεσμα στα πειράματα τους.
  • Εμβάθυνση στις δύσκολες και αφηρημένες έννοιες: οι έννοιες του φορτίου, της ροής φορτίων, της αντίστασης, μεταξύ άλλων, ‘ζωντανεύουν’ μπροστά στα μάτια των μαθητών με παιγνιώδη τρόπο για την καλύτερη κατανόηση τους.

Course Content

01 Στατικός Ηλεκτρισμός

  • Στόχοι
    00:00
  • Υλικά
    00:00
  • Οδηγίες Εκπαιδευτικού
    00:00
  • Παρουσίαση Μαθήματος
    05:12
  • Φύλλο Εργασίας
    00:00

02 Ηλεκτροστατικός Κινητήρας

03 Πυκνωτής

04 Μπαταρία

05 Καυτά Μολύβια

06 Λαμπτήρας

07 Ηλεκτρομαγνήτης

08 Ηλεκτροκινητήρας

09 Ηλεκτρογεννήτρια

Student Ratings & Reviews

No Review Yet
No Review Yet
wpChatIcon
wpChatIcon

Want to receive push notifications for all major on-site activities?