Μπορούμε να σχεδιάσουμε το δικό μας μονοπάτι γνώσης και δεξιοτήτων.
Ξεκινώντας από το τι είμαι και που θέλω να φτάσω, καταλήγουμε να περάσουμε από ανάλογο εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο υπάρχει στο [Αποθετήριο] και στη [δομή του Αποθετηρίου] που είναι οργανωμένο για να διευκολύνει αυτή τη διαδρομή.
Καλή πλοήγηση.
Το κύριο και βασικό ζητούμενο αυτής της κατηγορίας είναι η λήψη, μετάδοση και απεικόνιση φυσικών μετρήσεων.
Σε αυτά τα 3 στάδια, που θέλουμε να είναι σε πραγματικό (σχετικά) χρόνο, πρέπει οι ομάδες να λάβουν υπόψη τους τα ακόλουθα:
Αυτόνομο (πρωτεύον) και βοηθητικό (δευτερεύον) σύστημα αποτελούν τον κύριο κορμό του project. Σύμφωνα με τον κανονισμό κάθε ένα από αυτά θα πρέπει να αποτελείται από ένα και μόνο μικροελεγκτή/(μικρο)ϋπολογιστή.
Πρακτικά λοιπόν, και δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο αυτόνομο σύστημα, αυτό θα αποτελείται από ένα μικροελεγκτή/μικροϋπολογιστή με τους αισθητήρες (έως 6) συνδεδεμένους πάνω σε αυτό, το οποίο και θα έχει τη δυνατότητα αποστολής ασύρματα της πληροφορίας που συλλέγει.
Δεδομένου του ότι η συγκεκριμένη κατηγορία είναι τύπου open, απαιτείται μια πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση της ιδέας που έχουν οι μαθητές, με τη λεγόμενη μακέτα που μπορεί να περιλαμβάνει και άλλα ενεργά ή παθητικά μέρη.
Παραθέτω στη συνέχεια ένα (πιο σύνθετο) παράδειγμα που θα βοηθήσει να γίνει κατανοητός ο ρόλος όλων αυτών των στοιχείων/μερών.
Έστω ότι μια ομάδα μαθητών έχει αποφασίσει να δημιουργήσει ένα όχημα που θα πλοηγείται στην επιφάνεια του πλανήτη Άρη και θα συλλέγει κάποιες μετρήσεις/δεδομένα. Οι δυνατότητες του μικροελεγκτή τους όμως, που στο συγκεκριμένο παράδειγμα είναι ένα microbit, δεν επιτρέπουν την ενσωμάτωση όλων των μερών που απαιτούνται (αισθητήρες, κινητήρες κ.α.).
Σε αυτή την περίπτωση μπορεί το όχημα τους να περιλαμβάνει και ένα δεύτερο μικροελεγκτή που θα φροντίζει για την κίνηση του οχήματος, αλλά, όλες οι μετρήσεις (αισθητήρες) και η μετάδοση των πληροφορίας θα γίνονται υποχρεωτικά και μόνο από τον έναν από τους δύο μικροελεγκτές, και αυτός είναι που θεωρείται σύμφωνα με τον κανονισμό το αυτόνομο (πρωτεύον) σύστημα.
Συνεχίζοντας στο ίδιο παράδειγμα, η ομάδα επέλεξε να χρησιμοποιήσει τη λειτουργία radio του microbit για την ασύρματη μετάδοση των πληροφοριών, ενώ στην απέναντι πλευρά (βοηθητικό σύστημα) επέλεξαν τη χρήση ενός υπολογιστή και ενός microbit, για τη λήψη και απεικόνιση. Η σύνθεση αυτή είναι αποδεκτή αρκεί το microbit να έχει αποκλειστικά το ρόλο του δέκτη και καμία άλλη επεξεργασία ή χρήση να μη γίνεται σε αυτό.
Καλώς ορίσατε στο επίσημο Φόρουμ του Οργανισμού STEM Education.
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ: Σε περίπτωση δημοσίευσης περιεχομένου στην ομάδα από μέλος της, το μέλος πρέπει να φροντίσει ώστε:
Οι διαχειριστές της ομάδας έχουν το δικαίωμα, εφόσον αντιληφθούν, να απομακρύνουν ομάδα υλικό ή τμήμα υλικού, που παραβιάζει τον παρόντα κανονισμό.
Αν κάποιο μέλος της ομάδας παρατηρήσει οτιδήποτε το οποίο θεωρεί ότι αντιβαίνει στους παρόντες κανόνες μπορεί να ενημερώνει τους διαχειριστές της σχετικά με αυτό.