Portal STEM Education

At the moment there is a focus on the use of the Ministry’s equipment. To this end, cables are being created with which sensors can work with as many boards as possible, the STEM Extension with which we can program S1 & S2 with Mind+, Lego type building materials, Supporting materials with related lessons and books and suggestions. Seminars have been started to make use of the equipment available in schools.

The preparation of the Panhellenic Competition is in progress, for which the registration form for teams, information, the webinars for teachers’ preparation, etc. can be found here.

Skills Workshops
Engineering
Programming
Physical Science
Design & Technology
1821
Equipment (Greek Ministry)
Books
Best Practices
Tips & Extensions

We can design our own knowledge and skills path.

Starting from what I am and where I want to go, we end up going through similar educational material, which is available in the [Repository] and in the [Repository structure] that is organised to facilitate this journey.

Good navigation.

Φόρουμ

Notifications
Clear all

ΑΝΟΙΧΤΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ - Διευκρινίσεις - Επισημάνσεις

1 Posts
1 Users
0 Reactions
520 Views
(@pit-verras)
Posts: 14
Eminent Member
Topic starter
 

Το κύριο και βασικό ζητούμενο αυτής της κατηγορίας είναι η λήψη, μετάδοση και απεικόνιση φυσικών μετρήσεων.

Σε αυτά τα 3 στάδια, που θέλουμε να είναι σε πραγματικό (σχετικά) χρόνο, πρέπει οι ομάδες να λάβουν υπόψη τους τα ακόλουθα:

  • Όσον αφορά τις μετρήσεις, θα πρέπει να δοκιμαστούν και να ελεγχθούν οι αισθητήρες για τις τιμές που επιστρέφουν. Ίσως χρειαστεί να γίνει κάποια βαθμονόμηση, κάποιο φιλτράρισμα ή κάποια μετατροπή σε αυτές τις τιμές.
  • Για τη μετάδοση, που θα πρέπει υποχρεωτικά να γίνεται ασύρματα (bluetooth, wifi, rf κτλ), θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι η πληροφορία φθάνει επιτυχώς στον προορισμό της (π.χ. το βοηθητικό σύστημα να επιστρέφει ένα μήνυμα επιβεβαίωσης)
  • Η απεικόνιση που λαμβάνει χώρα στο βοηθητικό σύστημα, μπορεί να γίνεται μέσω όποιας εφαρμογής εξυπηρετεί την ομάδα, ενώ επιθυμητό είναι αυτή να γίνεται σε μορφή γραφημάτων (εφόσον αυτό είναι εφικτό και ανάλογα με τη μέτρηση).

 Αυτόνομο (πρωτεύον) και βοηθητικό (δευτερεύον) σύστημα αποτελούν τον κύριο κορμό του project. Σύμφωνα με τον κανονισμό κάθε ένα από αυτά θα πρέπει να αποτελείται από ένα και μόνο μικροελεγκτή/(μικρο)ϋπολογιστή.

Πρακτικά λοιπόν, και δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο αυτόνομο σύστημα, αυτό θα αποτελείται από ένα μικροελεγκτή/μικροϋπολογιστή με τους αισθητήρες (έως 6) συνδεδεμένους πάνω σε αυτό, το οποίο και θα έχει τη δυνατότητα αποστολής ασύρματα της πληροφορίας που συλλέγει.

Δεδομένου του ότι η συγκεκριμένη κατηγορία είναι τύπου open, απαιτείται μια πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση της ιδέας που έχουν οι μαθητές, με τη λεγόμενη μακέτα που μπορεί να περιλαμβάνει και άλλα ενεργά ή παθητικά μέρη. 

Παραθέτω στη συνέχεια ένα (πιο σύνθετο) παράδειγμα που θα βοηθήσει να γίνει κατανοητός ο ρόλος όλων αυτών των στοιχείων/μερών.


Έστω ότι μια ομάδα μαθητών έχει αποφασίσει να δημιουργήσει ένα όχημα που θα πλοηγείται στην επιφάνεια του πλανήτη Άρη και θα συλλέγει κάποιες μετρήσεις/δεδομένα. Οι δυνατότητες του μικροελεγκτή τους όμως, που στο συγκεκριμένο παράδειγμα είναι ένα microbit,  δεν επιτρέπουν την ενσωμάτωση όλων των μερών που απαιτούνται (αισθητήρες, κινητήρες κ.α.).

Σε αυτή την περίπτωση μπορεί το όχημα τους να περιλαμβάνει και ένα δεύτερο μικροελεγκτή που θα φροντίζει για την κίνηση του οχήματος, αλλά, όλες οι μετρήσεις (αισθητήρες) και η μετάδοση των πληροφορίας θα γίνονται υποχρεωτικά και μόνο από τον έναν από τους δύο μικροελεγκτές, και αυτός είναι που θεωρείται σύμφωνα με τον κανονισμό το αυτόνομο (πρωτεύον) σύστημα. 

Συνεχίζοντας στο ίδιο παράδειγμα, η ομάδα επέλεξε να χρησιμοποιήσει τη λειτουργία radio του microbit για την ασύρματη μετάδοση των πληροφοριών, ενώ στην απέναντι πλευρά (βοηθητικό σύστημα) επέλεξαν τη χρήση ενός υπολογιστή και ενός microbit, για τη λήψη και απεικόνιση. Η σύνθεση αυτή είναι αποδεκτή αρκεί το microbit να έχει αποκλειστικά το ρόλο του δέκτη και καμία άλλη επεξεργασία ή χρήση να μη γίνεται σε αυτό.


 


 
Posted : 31/01/2025 10:57 am

Καλώς ορίσατε στο επίσημο Φόρουμ του Οργανισμού STEM Education.

"Ήταν 26 Μαρτίου του 2014 όταν πρωτοξεκίνησε τη λειτουργία της η ομάδα στο Google με τη σημερινή μορφή της εν είδει φόρουμ.
Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για να παραδώσει τη σκυτάλη σε μία άλλη κοινότητα, πιο ενιαία, πιο ομοιογενή με τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEM & Ολυμπιάδας Ρομποτικής που βρίσκεται εδώ..."

Άρης Λούβρης

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ: Σε περίπτωση δημοσίευσης περιεχομένου στην ομάδα από μέλος της, το μέλος πρέπει να φροντίσει ώστε:

  • Τα στοιχεία και το περιεχόμενο που αναρτά στην ομάδα να μην προσβάλλουν, δυσφημούν ή υβρίζουν άλλα μέλη της ομάδας, άλλους επισκέπτες του δικτυακού τόπου και του Διαδικτύου γενικότερα, καθώς επίσης να ακολουθούν τους νόμους τα χρηστά ήθη και τα ήθη χρήσης του Διαδικτύου.
  • Δεδομένου του χαρακτήρα της ομάδας, το σύνολο του περιεχομένου που αναρτά κάθε μέλος δεν πρέπει να έχει ακατάλληλο περιεχόμενο
  • Το περιεχόμενο που αναρτάται πρέπει να χαρακτηρίζεται από το σεβασμό και την εξασφάλιση της ελευθερίας στην έκφραση κάθε μέλους της ομάδας και του Διαδικτύου γενικότερα.

Οι διαχειριστές της ομάδας έχουν το δικαίωμα, εφόσον αντιληφθούν, να απομακρύνουν ομάδα υλικό ή τμήμα υλικού, που παραβιάζει τον παρόντα κανονισμό.

Αν κάποιο μέλος της ομάδας παρατηρήσει οτιδήποτε το οποίο θεωρεί ότι αντιβαίνει στους παρόντες κανόνες μπορεί να ενημερώνει τους διαχειριστές της σχετικά με αυτό.

wpChatIcon
wpChatIcon