At the moment there is a focus on the use of the Ministry’s equipment. To this end, cables are being created with which sensors can work with as many boards as possible, the STEM Extension with which we can program S1 & S2 with Mind+, Lego type building materials, Supporting materials with related lessons and books and suggestions. Seminars have been started to make use of the equipment available in schools.
The preparation of the Panhellenic Competition is in progress, for which the registration form for teams, information, the webinars for teachers’ preparation, etc. can be found here.
We can design our own knowledge and skills path.
Starting from what I am and where I want to go, we end up going through similar educational material, which is available in the [Repository] and in the [Repository structure] that is organised to facilitate this journey.
Good navigation.
Χαίρετε.
Και πάλι σας ευχαριστούμε για την εξαιρετική λύση που δώσατε με το Mind+ και την επέκτασή του!!!
Σας ευχαριστώ.
Μαρία Ιωσηφίδου
Ευχαριστούμε πολύ για την επικοινωνία και για την αξιοποίηση του STEM Extension για Mind+.
Με χαρά σας απαντώ σχετικά με τα ερωτήματά σας:
1. Θα ήθελα να μου επιβεβαιώσετε: Μπορεί η πλακέτα S1, εφόσον φορτωθεί το πρόγραμμα σε αυτήν, να τρέχει το πρόγραμμα χωρίς να είναι συνδεδεμένη στον υπολογιστή. Κι εφόσον ισχύει, με τι είδους και πόσες μπαταρίες συνδέουμε;
[απ. ΒΟ-> Αναφέρεστε στο ARD:icon. Σίγουρα κρατά το τελευταίο πρόγραμμα που του έχουμε ανεβάσει. Θα χρειαστεί να προμηθευτείτε ανάλογο τροφοδοτικό (Σχετική είσοδος υπάρχει - θα ερευνήσουμε κι εμείς την ύπαρξη του και θα επανέλθουμε)]
2. Μπορεί στο ίδιο πρόγραμμα Mind+ να έχουμε τις εντολές του S1 και του microbit; Παρατήρησα ότι προσπαθώντας να τα έχω σε κοινό πρόγραμμα βγαίνει το μήνυμα "Switching board will clear the current program. Are you sure you want to continue?".
[απ. ΒΟ-> Δυστυχώς όχι. Οι λειτουργίες είναι γραμμένες για τον μικροεπεξεργαστή Arduino Uno και όπως είναι φυσικό δεν μπορεί το Mind+ να διαθέτει ταυτόχρονα βιβλιοθήκες για δύο μικροεπεξεργαστές]
3. Στο προγραμματιστικό περιβάλλον του Mind+ με την επέκταση που μας υποδείξατε Arduino Uno Extension (και σας ευχαριστούμε θερμά για αυτό) δεν βρίσκω εντολή αντίστοιχη για τον αισθητήρα που ανιχνεύει το φως του περιβάλλοντος. Μάλλον κάτι δεν ψάχνω σωστά;
[απ. ΒΟ-> Ανέβασα νέα έκδοση (v.2.1) που περιέχει και τη λειτουργία αυτή (σε δύο μορφές). Με χαρά να ακούσω για την επιτυχία της λειτουργίας… Ευχαριστώ πολύ για την ιδέα της προσθήκης αυτής. Θα ενημερώσω και το σχετικό υποστηρικτικό βιβλίο με παράδειγμα για την αντίστοιχη λειτουργία (μέσα στην ημέρα)]
4. Επίσης, το προγραμματιστικό περιβάλλον του Mind+ με την επέκταση που μας υποδείξατε Arduino Uno Extension δουλεύει σε κατάσταση offline. Επομένως, σε αυτήν την περίπτωση δεν διαθέτουμε τις σχετικές παλέτες εντολών ώστε να μπορούμε να απεικονίσουμε π.χ. με γραφική παράσταση την εξέλιξη τιμών ενός μεγέθους. Υπάρχει λύση σε αυτό το ζήτημα;
[απ. ΒΟ-> Έχετε δίκιο. Μόνο offline έχουμε τις λειτουργίες του STEM Extension. Θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε σχετικά…]
Στη διάθεση σας.
Με εκτίμηση
Βασίλης Οικονόμου.
Χαίρετε.
Επανέρχομαι σε ζητήματα που αφορούν στη χρησιμοποίηση του Mind+ και τη διασύνδεση συστημάτων.
Στο βασικό αρχείο pdf με την περιγραφή του διαγωνισμού του Δημοτικού, στη σελίδα 8 αναφέρεται: "Τέλος στο πλαίσιο των ζητούμενων αυτοματισμών οι αισθητήρες του συστήματος S1 μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα συστήματα Gigo Robots και Wonder building kit. Παραδείγματα για τους περισσότερους από τους παραπάνω συνδυασμούς θα δοθούν σε επόμενη έκδοση του εγγράφου."
Ανεξάρτητα από τα παραδείγματα, πώς μπορεί τεχνικά να διασυνδεθεί μία περιφερειακή συσκευή του συστήματος S1 που συνδέεται σε θύρα RJ11 με το σύστημα Gigo Robots που έχει άλλου τύπου θύρες; Και μια τέτοια διασύνδεση θα είναι συμβατή με την επέκταση του Mind+ που μας παρέχετε;
Ευχαριστώ.
Μαρία Ιωσηφίδου
@miosifid Ας δούμε λίγο τα δεδομένα:
Λίγη ακόμα υπομονή (και για εμάς). Μόλις τα καλώδια αυτά έρθουν στα χέρια μας θα μπορούμε να γράψουμε περισσότερα...
Ελπίζω να βοήθησα.
Με εκτίμηση
Χαίρετε.
Παρακολούθησα τα μαθήματα που αφορούν στο Mind+ και το ρομποτάκι S1. Το ενδιαφέρον μου αυτή τη φορά εστιάστηκε στην απεικόνιση τιμών διαφόρων μεγεθών για την οποία κατάλαβα ότι σε κάθε περίπτωση απεικόνισης χρησιμοποιείται μία οθόνη LCD 1602 η οποία έχει διατεθεί στο πακέτο του Γυμνασίου S2. Υπάρχει τρόπος χωρίς την οθόνη να βλέπουμε μια τιμή μεγέθους (π.χ. απόστασης, ποτενσιόμετρου) που "τρέχει" εκείνη τη στιγμή; (στο πακέτο S1 δεν συμπεριλαμβάνεται οθόνη). Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας ένα αισθητήρα φωτός περιβάλλοντος καλό θα ήταν να δούμε μια τιμή φωτός που έχουμε εκείνη τη στιγμή. Στο προγραμματιστικό περιβάλλον Mind+ μπορεί να εμφανιστεί τιμή που αποδίδει ένας αισθητήρας στην μαύρη οθόνη κάτω δεξιά;
Από ό,τι καταλαβαίνω, θα μπορούσαμε ίσως σε φάση Online να βάζουμε μια φιγούρα να λέει τις τιμές.
Ευχαριστώ.
Αν θέλουμε να δούμε τιμές αισθητήρων ή κάποιας μεταβλητής στη οθόνη του Η/Υ εφόσον δεν διαθέτουμε LCDοθόνη που βρίσκεται στο πακέτο S2 μπορούμε να αξιοποιήσουμε την μαύρη οθόνη κάτω δεξιά του Μind+
Ακολουθεί συνημμένο ένα στιγμιότυπο που δείχνει πως προβάλλεται το περιεχόμενο μιας μεταβλητής στην μαύρη οθόνη του Mind+.
Θα ενημερώσω και το σχετικό φυλλάδιο με την προσθήκη αυτή...
Ευχαριστώ πολύ.
Χαίρετε.
Μια απορία όσον αφορά στη διασύνδεση των ρομποτικών μηχανισμών με τον υπολογιστή. Από ό,τι καταλαβαίνω οι μηχανισμοί Ε1 και Ε2 απαιτούν online σύνδεση με τον υπολογιστή καθώς χρειάζεται να αποδώσει ο καθένας από αυτούς και μια γραφική παράσταση. Επίσης, ο μηχανισμός Α1 απαιτεί online σύνδεση γιατί αποδίδει με προσομοίωση την εκτέλεση του προγράμματος στον υπολογιστή. Θα πρόσθετα ότι και ο μηχανισμός Α2 με την κάμερα χρειάζεται να χρησιμοποιήσει μια USB θύρα για την κάμερα.
Το ερώτημά μου: Κατ' αρχάς, έχω καταλάβει σωστά ότι και οι 4 μηχανισμοί απαιτούν καλώδιο προς τον υπολογιστή; Επίσης, αν ισχύει αυτό κι ένα laptop μπορεί να μην διαθέτει τόσες πολλές θύρες, εάν χρησιμοποιηθεί ένα USB Hub με 3 θύρες για παράδειγμα, μπορεί να υποστηρίξει τους μηχανισμούς; Έχει δοκιμαστεί κάτι τέτοιο; Μήπως υπάρχει πρόβλημα με το ρεύμα ή/και με τυχαίες αποσυνδέσεις;
Ευχαριστώ.
Μαρία Ιωσηφίδου
@miosifid Καλημέρα σας.
Ο τρόπος υλοποίησης του έργου καθορίζει το πόσες θύρες USB είναι απαραίτητες και το πόση ενέργεια χρειάζεται η κάθε θύρα.
Καλώς ορίσατε στο επίσημο Φόρουμ του Οργανισμού STEM Education.
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ: Σε περίπτωση δημοσίευσης περιεχομένου στην ομάδα από μέλος της, το μέλος πρέπει να φροντίσει ώστε:
Οι διαχειριστές της ομάδας έχουν το δικαίωμα, εφόσον αντιληφθούν, να απομακρύνουν ομάδα υλικό ή τμήμα υλικού, που παραβιάζει τον παρόντα κανονισμό.
Αν κάποιο μέλος της ομάδας παρατηρήσει οτιδήποτε το οποίο θεωρεί ότι αντιβαίνει στους παρόντες κανόνες μπορεί να ενημερώνει τους διαχειριστές της σχετικά με αυτό.