We value your privacy
We use cookies to enhance your browsing experience, serve personalized ads or content, and analyze our traffic. By clicking "Accept All", you consent to our use of cookies.
We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.
The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ...
Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
No cookies to display.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
No cookies to display.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
No cookies to display.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
No cookies to display.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
No cookies to display.
At the moment there is a focus on the use of the Ministry’s equipment. To this end, cables are being created with which sensors can work with as many boards as possible, the STEM Extension with which we can program S1 & S2 with Mind+, Lego type building materials, Supporting materials with related lessons and books and suggestions. Seminars have been started to make use of the equipment available in schools.
The preparation of the Panhellenic Competition is in progress, for which the registration form for teams, information, the webinars for teachers’ preparation, etc. can be found here.
We can design our own knowledge and skills path.
Starting from what I am and where I want to go, we end up going through similar educational material, which is available in the [Repository] and in the [Repository structure] that is organised to facilitate this journey.
Good navigation.
Καλησπέρα σας!
Με αφορμή την ολοκλήρωση της φετινής περιόδου της WRO, καταρχάς θα ήθελα να ευχαριστήσω και προσωπικά την WRO Hellas για την ευκαιρία που μας έδωσε άλλη μία χρονιά να συμμετάσχουμε στην εθνική αντιπροσωπία της WRO 2024. Μία ευκαιρία που φυσικά κέρδισαν οι μαθητές κάθε κατηγορίας μέσω μιας ανοιχτής διαδικασίας, εναρμονισμένης με τους κανόνες της WRO Association, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο.
Αναφορικά με τη νέα διαδικασία που ανακοινώσατε, θα ήθελα να εκφράσω κάποιους προβληματισμούς, τουλάχιστον ως προς τα δεδομένα που προκύπτουν από την παραπάνω ανακοίνωση, καθώς αναλυτική ενημέρωση δεν έχω εντοπίσει κάπου. Αν και δεν αποτελώ μέρος οργανωτικής δομής στον χώρο των διαγωνισμών, εδώ και μία δεκαετία περίπου υποστηρίζω ομάδες και μαθητές σε πάρα πολλούς διαφορετικούς μαθητικούς – επιστημονικούς διαγωνισμούς, είτε σε ομαδικό είτε σε ατομικό επίπεδο.
Η διοργάνωση ενός camp για την ανάδειξη εθνικής εκπροσώπησης σε διεθνή διαγωνισμό, είναι μία δοκιμασμένη μέθοδος και αρκετά γνωστή, σε διαγωνισμούς όπως η Παγκόσμια Ολυμπιάδα Πληροφορικής (μέσω του Πανελλήνιου Διαγωνισμού από την ΕΠΥ). Πλην όμως, τα camps αυτά, όπως και σε άλλες χώρες, χρησιμοποιούνται για να αναδειχθούν οι καλύτεροι, σε διαγωνισμούς που απαιτούν αποκλειστικά ατομική συμμετοχή. Στους διαγωνισμούς αυτούς δηλαδή δεν διαγωνίζονται ομάδες, αλλά άτομα. Και μάλιστα σε πλατφόρμες αυστηρά προκαθορισμένες (για το παράδειγμά μας, στην Ελλάδα μόνο C++ σε συγκεκριμένη διανομή Linux).
Στην WRΟ αντιθέτως έχουμε ομάδες. Είτε μιλάμε για την open κατηγορία είτε για τη regular, κάθε λύση είναι μοναδική και προκύπτει ως αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα ή πρόκληση. Και αν μία ομάδα έχει προτείνει μία εξαιρετική λύση σε ένα θέμα (δηλ. στον Πανελλήνιο), δεν είναι βέβαιο ότι και σε κάποιο άλλο θέμα (στην WRO) θα προτείνει μία εξίσου καλή λύση (στο πλαίσιο των κανόνων του διαγωνισμού πάντα).
Πόσο μάλλον όταν συζητάμε για έναν διαγωνισμό όπου κάθε ομάδα έχει ένα τεράστιο πλήθος επιλογών, τόσο σε hardware όσο και σε software (από του χρόνου και στην robomission κατηγορία). Ποιο ή ποια εργαλεία θα υποστηριχθούν στο Camp; Και πώς θα βοηθηθεί μία ομάδα που η λύση της υποστηρίζεται από μία τελείως διαφορετική πλατφόρμα; Πώς θα βοηθηθεί μία ομάδα που δουλεύει με Java σε μία πλατφόρμα Raspberry, από έναν προπονητή που δουλεύει με Spike Prime με Scratch περιβάλλον; Μήπως με τον τρόπο αυτό τίθενται περιορισμοί που παραβιάζουν τον "ανοιχτό" χαρακτήρα του διαγωνισμού;
Και φυσικά δεν θα πρέπει να αγνοήσουμε και το μεγάλο μειονέκτημα που θα έχουν οι ομάδες μας, αφού θα έχουν ξεκινήσει την προσπάθειά τους για τις ετήσιες προκλήσεις της WRO, τρεις μήνες μετά την ανακοίνωσή τους. Γιατί εύλογα, αρχικά το βάρος θα πέσει στα θέματα του Πανελληνίου.
Αξίζει εδώ να αναφερθεί και η διαδικασία που ακολουθούν άλλες χώρες, όπως π.χ. η Ρωσία (τουλάχιστον πριν τον πόλεμο), Ταϊλάνδη, Γερμανία, παραδοσιακά πολύ ψηλά στις παγκόσμιες κατατάξεις. Σε όλες αυτές τις χώρες, οι ομάδες που τελικά συμμετέχουν την εθνική τους αντιπροσωπία, προκύπτουν μέσα από μία σειρά περιφερειακών διαγωνισμών και φυσικά ενός εθνικού τελικού, πάνω στις προκλήσεις και το θέμα της τρέχουσας περιόδου της WRO Association. Και μάλιστα, ειδικά στη Ρωσία όπου έχω πιο σίγουρη πληροφόρηση (Tomshin Pavel), ο εθνικός τελικός χαρακτηρίζεται από τις πολύ απαιτητικές προκλήσεις, ακόμη και σε σχέση με τον παγκόσμιο τελικό, πάντα όμως στη τρέχουσα θεματική.
Τους παραπάνω προβληματισμούς μου τους θέτω προς αξιολόγηση, τόσο προς τα μέλη της WRO όσο και προς τους υπόλοιπους προπονητές που συμμετέχουμε στην WRO μέσω των ομάδων μας, προκειμένου να καταλήξουμε σε μία λύση που θα συνεχίσει να παρέχει σε όλους μας τη δυνατότητα, μέσω της WRO Hellas, να συμμετάσχουμε σε αυτό τον εξαιρετικό διαγωνισμό, ανεξάρτητα από την προέλευση μας. Υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης της διαδικασίας, όπως π.χ. καθιέρωση και του challenge day στην Robomission κατηγορία, πάντα όμως εντός της τρέχουσας θεματικής και υπό το πλαίσιο της WRO.
Με εκτίμηση
Τάσος Κασμίρης
Υπεύθυνος Εκπαίδευσης ROBOTONIO & επί σειρά ετών προπονητής μαθητικών ομάδων ρομποτικής, STEM & προγραμματισμού
Γεια σε όλους! Συμφωνώ με όσα γράφει ο κ. Τάσος Κασμίρης, ειδικά όσον αφορά το ότι θα χαθεί ένα κρίσιμο τρίμηνο από την προετοιμασία πάνω στα θέματα της Ολυμπιάδας.
Με εκτίμηση,
Ανέστης Βοβός
@tassos-kasmiris και @avovos
Το μήνυμά σας με τους τεκμηριωμένους προβληματισμούς, διαβιβάστηκε τον πρόεδρο του Διαγωνισμού.
Καλησπέρα, έχει υπάρξει κάποια εξέλιξη σχετικά με τους προβληματισμούς που έχουν τεθεί παραπάνω;
Καλώς ορίσατε στο επίσημο Φόρουμ του Οργανισμού STEM Education.
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ: Σε περίπτωση δημοσίευσης περιεχομένου στην ομάδα από μέλος της, το μέλος πρέπει να φροντίσει ώστε:
Οι διαχειριστές της ομάδας έχουν το δικαίωμα, εφόσον αντιληφθούν, να απομακρύνουν ομάδα υλικό ή τμήμα υλικού, που παραβιάζει τον παρόντα κανονισμό.
Αν κάποιο μέλος της ομάδας παρατηρήσει οτιδήποτε το οποίο θεωρεί ότι αντιβαίνει στους παρόντες κανόνες μπορεί να ενημερώνει τους διαχειριστές της σχετικά με αυτό.