About Course
9 Διαδραστικά και Διασκεδαστικά Πειράματα STEAM
Το Πρόγραμμα “Micro-Scientists – Πειράματα STEAM και Φυσικών Επιστημών” αποτελεί μια διαδραστική και εκπαιδευτική εμπειρία για τα παιδιά του νηπιαγωγείου, σχεδιασμένο για να τα εισάγει στον κόσμο των επιστημών μέσω πρακτικών και διασκεδαστικών δραστηριοτήτων.
Ο κύριος σκοπός του προγράμματος είναι να καλλιεργήσει τη φυσική περιέργεια των παιδιών και να τα βοηθήσει να ανακαλύψουν βασικές επιστημονικές αρχές μέσα από πειράματα και δραστηριότητες που εστιάζουν στους τομείς των STEAM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνες και Μαθηματικά). Τα παιδιά μαθαίνουν πώς να παρατηρούν, να πειραματίζονται και να ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους μέσα από μια σειρά διασκεδαστικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει διάφορες δραστηριότητες που κρατούν το ενδιαφέρον των παιδιών και τους βοηθούν να κατανοήσουν τη σημασία της επιστήμης και της τεχνολογίας στη ζωή τους.
Πειράματα και κατασκευές: Τα παιδιά συμμετέχουν σε απλά πειράματα και κατασκευές που τους επιτρέπουν να ανακαλύψουν βασικές επιστημονικές αρχές. Αυτές οι δραστηριότητες περιλαμβάνουν πειράματα μαγνητισμού, όπου τα παιδιά εξερευνούν τις ιδιότητες των μαγνητών, χημικές αντιδράσεις με απλά υλικά όπως μαγειρική σόδα και ξίδι, και κατασκευές όπως το πρώτο τους ηλεκτρικό κύκλωμα.
Δραστηριότητες φυσικών φαινομένων: Τα παιδιά εξερευνούν τον κύκλο του νερού, παρακολουθώντας τη διαδικασία της εξάτμισης και της συμπύκνωσης, και πειραματίζονται με το φως και τις σκιές, μαθαίνοντας πώς το φως ταξιδεύει και πώς δημιουργούνται οι σκιές.
Δημιουργικά πειράματα: Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να συνδυάσουν την επιστήμη με την τέχνη, ζωγραφίζοντας με εκκρεμές και δημιουργώντας φυσαλίδες, μαθαίνοντας για τις ιδιότητες των υγρών και της επιφανειακής τάσης. Φτιάχνουν χιόνι και ανακαλύπτουν τις ιδιότητες των μη-Νευτώνειων υγρών και την εφαρμογή τους στη δημιουργικότητα.
Πειράματα πυκνότητας: Τα παιδιά πειραματίζονται με στρώσεις υγρών (layered liquids), χρησιμοποιώντας υγρά διαφορετικής πυκνότητας για να δημιουργήσουν διακριτές στρώσεις σε ένα δοχείο, κατανοώντας την έννοια της πυκνότητας.
Συζήτηση και συμμετοχή: Τα παιδιά συζητούν και να μοιράζονται τις απόψεις τους για τα πειράματα και τα φυσικά φαινόμενα που εξερεύνησαν. Ενθαρρύνονται να σκεφτούν τις εφαρμογές αυτών των γνώσεων στην καθημερινή ζωή και να αναπτύξουν τη φαντασία τους.