Portal STEM Education

You will find the Team registration/registration form on the[Competitions] page. Details about the competition can be found here.

At the moment there is a focus on the use of the Ministry’s equipment. To this end, cables are being created with which sensors can work with as many boards as possible, the STEM Extension with which we can program S1 & S2 with Mind+, Lego type building materials, Supporting materials with related lessons and books and suggestions. Seminars have been started to make use of the equipment available in schools.

The preparation of the Panhellenic Competition is in progress, for which the registration form for teams, information, the webinars for teachers’ preparation, etc. can be found here.

We can design our own knowledge and skills path.

Starting from what I am and where I want to go, we end up going through similar educational material, which is available in the [Repository] and in the [Repository structure] that is organised to facilitate this journey.

Good navigation.

Template μαθήματος – Παραδοτέου (για προπονητές Δημοτικού)

Wishlist Share
Share Course
Page Link
Share On Social Media

About Course

Εδώ γράφουμε μια περίληψη για το έργο μας (μέχρι 150 – 250 λέξεις με όποια μορφοποίηση επιθυμούμε).

Σε άλλα πεδία της φόρμας υπάρχει η δυνατότητα για:

  1. Μία αντιπροσωπευτικό στιγμιότυπο του μαθήματος (700 x 430 pixels), το οποίο θα αποτελέσει την κεντρική εικόνα του η οποία θα φένεται σε κάθε δημοσίευσή του.
  2. Ένα αντιπροσωπευτικό βίντεο μικρής διάρκειας (μέχρι 70 ΜΒ), με τις δραστηριότητες των μαθητών/τριών (μπορεί να είναι μια ολιγόλεπτη σύνθεση από δραστηριότητες των μαθητών/τριών, με μουσική υπόκρουση, ενδιάμεσους τίτλους, υπότιτλους κ.λπ).
  3. Την επισύναψη αρχείου ή αρχείων  (.pdf), με οποιοδήποτε υλικό πιστεύεται ότι θα δόση τη δυνατότητα καλύτερης κατανόησης από τους εκπαιδευτικούς που θα δουν το μάθημα αυτό.
Show More

What Will You Learn?

  • Εδώ καταγράφουμε πολύ συνοπτικά Προσδοκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα (για τους Μαθητές μας)
  • Κάθε ΠΜΑ στο τέλος του, ορίζεται με [enter]. Δεν χρειάζονται bullets (ορίζονται από την εφαρμογή μάθε φορά που παράμε enter).

Course Content

Σκοπός, Στόχοι και Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Προαπαιτούμενα
Εδώ περιγράφουμε αναλυτικά τα προαπαιτούμενα του έργου και σε γνώσεις και σε δεξιότητες αλλά και υλικά που θα χρησιμοποιήσουμε...

Σύνδεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών

Α’ Στάδιο (Σχεδιασμός έργου)

Β’ Στάδιο (Υλοποίηση)

Γ’ Στάδιο (Παρουσίαση του έργου)

Δ’ Στάδιο (Αξιολόγηση του έργου – Ανατροφοδότηση)

Student Ratings & Reviews

No Review Yet
No Review Yet
wpChatIcon
wpChatIcon

Want to receive push notifications for all major on-site activities?